Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotional Creativity and Real-Life Involvement in Different Types of Creative Leisure Activities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F16%3A10330310" target="_blank" >RIV/00216208:11240/16:10330310 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11690/16:10330310 RIV/47122099:_____/16:N0000004

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10400419.2016.1195653" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/10400419.2016.1195653</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10400419.2016.1195653" target="_blank" >10.1080/10400419.2016.1195653</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emotional Creativity and Real-Life Involvement in Different Types of Creative Leisure Activities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The role of emotional creativity in practicing creative leisure activities and in the preference of college majors remains unknown. This study aims to explore how emotional creativity measured by the Emotional Creativity Inventory (ECI; Averill, 1999) is interrelated with the real-life involvement in different types of specific creative leisure activities and with four categories of college majors. Data were collected from 251 university students, university graduates, and young adults (156 women and 95 men). Art students and graduates scored significantly higher on the ECI than other majors. Humanities scored significantly higher than technical/economic majors. Five creative leisure activities were significantly correlated with the ECI, specifically, writing, painting, composing music, performing drama, and do-it-yourself home improvement.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional Creativity and Real-Life Involvement in Different Types of Creative Leisure Activities

  • Popis výsledku anglicky

    The role of emotional creativity in practicing creative leisure activities and in the preference of college majors remains unknown. This study aims to explore how emotional creativity measured by the Emotional Creativity Inventory (ECI; Averill, 1999) is interrelated with the real-life involvement in different types of specific creative leisure activities and with four categories of college majors. Data were collected from 251 university students, university graduates, and young adults (156 women and 95 men). Art students and graduates scored significantly higher on the ECI than other majors. Humanities scored significantly higher than technical/economic majors. Five creative leisure activities were significantly correlated with the ECI, specifically, writing, painting, composing music, performing drama, and do-it-yourself home improvement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-36005S" target="_blank" >GA14-36005S: Kompetence jako základ inovací a zvyšování kvality ve vysokoškolském vzdělávání (pro udržitelný rozvoj)</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Creativity Research Journal

  • ISSN

    1040-0419

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    348-356

  • Kód UT WoS článku

    000382389400015

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84980016717