Emotional Creativity and Real-Life Involvement in Different Types of Creative Leisure Activities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F16%3A10330310" target="_blank" >RIV/00216208:11240/16:10330310 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11690/16:10330310 RIV/47122099:_____/16:N0000004
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/10400419.2016.1195653" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/10400419.2016.1195653</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/10400419.2016.1195653" target="_blank" >10.1080/10400419.2016.1195653</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Emotional Creativity and Real-Life Involvement in Different Types of Creative Leisure Activities
Popis výsledku v původním jazyce
The role of emotional creativity in practicing creative leisure activities and in the preference of college majors remains unknown. This study aims to explore how emotional creativity measured by the Emotional Creativity Inventory (ECI; Averill, 1999) is interrelated with the real-life involvement in different types of specific creative leisure activities and with four categories of college majors. Data were collected from 251 university students, university graduates, and young adults (156 women and 95 men). Art students and graduates scored significantly higher on the ECI than other majors. Humanities scored significantly higher than technical/economic majors. Five creative leisure activities were significantly correlated with the ECI, specifically, writing, painting, composing music, performing drama, and do-it-yourself home improvement.
Název v anglickém jazyce
Emotional Creativity and Real-Life Involvement in Different Types of Creative Leisure Activities
Popis výsledku anglicky
The role of emotional creativity in practicing creative leisure activities and in the preference of college majors remains unknown. This study aims to explore how emotional creativity measured by the Emotional Creativity Inventory (ECI; Averill, 1999) is interrelated with the real-life involvement in different types of specific creative leisure activities and with four categories of college majors. Data were collected from 251 university students, university graduates, and young adults (156 women and 95 men). Art students and graduates scored significantly higher on the ECI than other majors. Humanities scored significantly higher than technical/economic majors. Five creative leisure activities were significantly correlated with the ECI, specifically, writing, painting, composing music, performing drama, and do-it-yourself home improvement.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-36005S" target="_blank" >GA14-36005S: Kompetence jako základ inovací a zvyšování kvality ve vysokoškolském vzdělávání (pro udržitelný rozvoj)</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Creativity Research Journal
ISSN
1040-0419
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
348-356
Kód UT WoS článku
000382389400015
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84980016717