The Role of Higher Education Institutions in Fostering Industry Clusters in Peripheral Regions: Strategies, Actors and Outcomes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10364725" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10364725 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0059-3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0059-3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0059-3" target="_blank" >10.1057/s41307-017-0059-3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of Higher Education Institutions in Fostering Industry Clusters in Peripheral Regions: Strategies, Actors and Outcomes
Popis výsledku v původním jazyce
Despite new empirical insights on the topic, the role of the universities in regional development is far from clear. Some regions with strong universities manage to benefit from technological spillovers, while others fail to develop strong industry-university connections, which leaves the research potential of the university largely unutilized. This paper investigates the role played by universities in the development of industrial clusters in two peripheral regions in Norway and the Czech Republic. In so doing, we contrast between a more and a less successful case scenario shedding light on key contextual factors, including the importance attributed to top-down versus bottom-up approaches. The paper contributes with new empirical insights on the role of higher education institutions in regional cluster development.
Název v anglickém jazyce
The Role of Higher Education Institutions in Fostering Industry Clusters in Peripheral Regions: Strategies, Actors and Outcomes
Popis výsledku anglicky
Despite new empirical insights on the topic, the role of the universities in regional development is far from clear. Some regions with strong universities manage to benefit from technological spillovers, while others fail to develop strong industry-university connections, which leaves the research potential of the university largely unutilized. This paper investigates the role played by universities in the development of industrial clusters in two peripheral regions in Norway and the Czech Republic. In so doing, we contrast between a more and a less successful case scenario shedding light on key contextual factors, including the importance attributed to top-down versus bottom-up approaches. The paper contributes with new empirical insights on the role of higher education institutions in regional cluster development.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50201 - Economic Theory
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Higher Education Policy
ISSN
0952-8733
e-ISSN
—
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
481-498
Kód UT WoS článku
000416087400006
EID výsledku v databázi Scopus
—