Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fenomenologie nikdy nebyla: Heideggerova kritika fenomenologie z jeho sebekritických Průběžných poznámek ke spisu Bytí a čas

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F18%3A10385525" target="_blank" >RIV/00216208:11240/18:10385525 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.klemens.sav.sk/fiusav/doc/filozofia/2018/10/844-853.pdf" target="_blank" >http://www.klemens.sav.sk/fiusav/doc/filozofia/2018/10/844-853.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fenomenologie nikdy nebyla: Heideggerova kritika fenomenologie z jeho sebekritických Průběžných poznámek ke spisu Bytí a čas

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V roce 1936 si Heidegger začal psát sebekritcké poznámky ke spisu Bytí a čas. Článek tematizuje Heideggerovu kritiku fenomenologie, kterou zasazuje do dobového kontextu novokantovství a psychologismu. Sám pak ospravedlňuje volbu fenomenologické metody ve spise Bytí čas tím, že fenomenologie skýtá nový způsob pohledu na tradiční filosofická témata a pro její dynamický, procesuální charakter. Neúspěch svého počinu v podobě fragmentu Bytí a čas pak vydává za imperativ vydat se na novou myslitelskou dráhu v podobě spisu Příspěvky k filosofii (Ze spatření) z let 1936-38.

  • Název v anglickém jazyce

    There never have been Phenomenology: Heidegger's Criticism of Phenomenology in his Self-Critical Remarks on Being And Time

  • Popis výsledku anglicky

    In 1936 Heidegger started to write down his continuous remarks to his book Being and Time. At the very beginning he discussed the methodology of his research and the character of phenomenology in general. Typically, he claimed that there never had been such a thing as phenomenology, for it was just a combination of Neo-Kantianism and psychologism. For Heidegger on the other hand, phenomenology represented a dynamism of thinking and a way of sharpening of philosophical insight. But even such a conception of phenomenology is incapable to access and explicate the question of being as appropriate to itself. Therefore Heidegger abandons phenomenology, and &quot;ontology&quot; in favour of the so called &quot;history of being&quot;.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Filozofia

  • ISSN

    0046-385X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    73

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    844-853

  • Kód UT WoS článku

    000455694500006

  • EID výsledku v databázi Scopus