Fostering Interactivity Through Analogue Principles Applicable to Design of Virtual Reality Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F19%3A10397313" target="_blank" >RIV/00216208:11240/19:10397313 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-22602-2_6" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-22602-2_6</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-22602-2_6" target="_blank" >10.1007/978-3-030-22602-2_6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fostering Interactivity Through Analogue Principles Applicable to Design of Virtual Reality Games
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution presents interactive art model, introduced and tested in the art practice by J. Vančát with respect to the tradition of Czech school of structuralism. In principle, this model attempts to visualize the interaction of larger groups (8-12 persons) in a pluralist environment through a symbolization process with real objects. This model might offer an alternative view of a game in virtual space alike. Social impact of such a project might have a potential in visualization of the social roles and interests in a group. Authors briefly investigate also the potential this model might offer to the design of virtual reality environments and computer gaming in general.
Název v anglickém jazyce
Fostering Interactivity Through Analogue Principles Applicable to Design of Virtual Reality Games
Popis výsledku anglicky
This contribution presents interactive art model, introduced and tested in the art practice by J. Vančát with respect to the tradition of Czech school of structuralism. In principle, this model attempts to visualize the interaction of larger groups (8-12 persons) in a pluralist environment through a symbolization process with real objects. This model might offer an alternative view of a game in virtual space alike. Social impact of such a project might have a potential in visualization of the social roles and interests in a group. Authors briefly investigate also the potential this model might offer to the design of virtual reality environments and computer gaming in general.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
HCI in Games
ISBN
978-3-030-22601-5
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
57-66
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Orlando, USA
Datum konání akce
26. 7. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—