Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Embodiment and the Experience of the Divine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F19%3A10401151" target="_blank" >RIV/00216208:11240/19:10401151 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cvwww-ad5t" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cvwww-ad5t</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Embodiment and the Experience of the Divine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At the outset of Genesis, we are presented with two different pictures of God. The first depicts God as the creator of the world and, thus, as transcendent to it. This implies that we cannot understand his creative action in worldly terms. It implies, in fact, that God, himself, escapes human comprehension. This, however, is what the second depiction of God by Genesis seems to deny. In a striking passage, it quotes God as saying: &quot;Let us make man in our image, after our likeness ... So God created man in his own image; in the image of God he created him&quot; (Gen 1: 26-27). Here, the implication is that to understand God, we need to understand &quot;man.&quot; The way to such comprehension is to see God&apos;s actions as analogous to our own. If the first picture of God emphasizes his transcendence, the second depicts him as immanent. It links the understanding of God to our self-understanding. How can such radically different descriptions be combined? In this article, I argue that both conceptions are involved in the flesh that incarnates us.

  • Název v anglickém jazyce

    Embodiment and the Experience of the Divine

  • Popis výsledku anglicky

    At the outset of Genesis, we are presented with two different pictures of God. The first depicts God as the creator of the world and, thus, as transcendent to it. This implies that we cannot understand his creative action in worldly terms. It implies, in fact, that God, himself, escapes human comprehension. This, however, is what the second depiction of God by Genesis seems to deny. In a striking passage, it quotes God as saying: &quot;Let us make man in our image, after our likeness ... So God created man in his own image; in the image of God he created him&quot; (Gen 1: 26-27). Here, the implication is that to understand God, we need to understand &quot;man.&quot; The way to such comprehension is to see God&apos;s actions as analogous to our own. If the first picture of God emphasizes his transcendence, the second depicts him as immanent. It links the understanding of God to our self-understanding. How can such radically different descriptions be combined? In this article, I argue that both conceptions are involved in the flesh that incarnates us.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Religious Theory: e-supplement to the The Journal for Cultural and Religious Theory

  • ISSN

    1530-5228

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    22

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus