Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychoanalysis and the university. An unfinished story

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F20%3A10416727" target="_blank" >RIV/00216208:11240/20:10416727 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-ZMbprdb22" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-ZMbprdb22</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Psychoanalýza a Univerzita. Nedokončený príbeh

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cieľom textu bolo aspoň čiastočne priblížiť zložitý vzťah psychoanalýzy a univerzity. Pokúsili sme sa načrtnúť začiatok dialógu psychoanalýzy a univerzity v Maďarsku, v osobe Sándora Ferencziho. Tento úvodný pokus o inklúziu psychoanalýzy do univerzity z historicko-politických dôvodov zlyhal a psychoanalýza tak bola nútená vydať sa vlastnou cestou a utvárať postupne vlastný program a model vzdelávania. Po nástupe nacizmu k moci značná časť analytikov v Európe emigrovala do USA, kde sa psychoanalýza na určitú dobu stala psychiatrickým mainstreamom, no zároveň sa stala príliš totalizujúcou, vylučujúcou nemedicínskych odborníkov zo svojich kruhov. Po tomto relatívnom úspechu na univerzitnej pôde sa psychoanalýza posúva do pozadia a je vytlačená novými paradigmami. Následne sme sa snažili poukázať na súčasný stav psychoanalýzy na univerzitách a na jej možnú nezlúčiteľnosť s akademickým systémom, už z jej podstaty.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychoanalysis and the university. An unfinished story

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the text was to explain at least partially the complex relationship between psychoanalysis and the university. We tried to outline the beginning of the dialogue between psychoanalysis and the university in the person of a hungarian psychoanalyst Sándor Ferenczi. This initial attempt to integrate psychoanalysis into the university for historical and political reasons failed and psychoanalysis was forced to follow its own path and shape its own program and model of education. After Nazism came to power in Europe, a significant number of analysts emigrated to the US, where psychoanalysis became psychiatric mainstream for some time, but at the same time too totalitarian, excluding non-medical experts from its circles. After this relative success at universities, psychoanalysis is pushed to the background again by new paradigms. Subsequently, we tried to point out the current state of psychoanalysis at universities and its possible incompatibility with the academic system by its very nature.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ERGOT. Revue pro filosofii a společenské vědy

  • ISSN

    2694-8834

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    29-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus