Psychoanalysis and the university. An unfinished story
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F20%3A10416727" target="_blank" >RIV/00216208:11240/20:10416727 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-ZMbprdb22" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-ZMbprdb22</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Psychoanalýza a Univerzita. Nedokončený príbeh
Popis výsledku v původním jazyce
Cieľom textu bolo aspoň čiastočne priblížiť zložitý vzťah psychoanalýzy a univerzity. Pokúsili sme sa načrtnúť začiatok dialógu psychoanalýzy a univerzity v Maďarsku, v osobe Sándora Ferencziho. Tento úvodný pokus o inklúziu psychoanalýzy do univerzity z historicko-politických dôvodov zlyhal a psychoanalýza tak bola nútená vydať sa vlastnou cestou a utvárať postupne vlastný program a model vzdelávania. Po nástupe nacizmu k moci značná časť analytikov v Európe emigrovala do USA, kde sa psychoanalýza na určitú dobu stala psychiatrickým mainstreamom, no zároveň sa stala príliš totalizujúcou, vylučujúcou nemedicínskych odborníkov zo svojich kruhov. Po tomto relatívnom úspechu na univerzitnej pôde sa psychoanalýza posúva do pozadia a je vytlačená novými paradigmami. Následne sme sa snažili poukázať na súčasný stav psychoanalýzy na univerzitách a na jej možnú nezlúčiteľnosť s akademickým systémom, už z jej podstaty.
Název v anglickém jazyce
Psychoanalysis and the university. An unfinished story
Popis výsledku anglicky
The aim of the text was to explain at least partially the complex relationship between psychoanalysis and the university. We tried to outline the beginning of the dialogue between psychoanalysis and the university in the person of a hungarian psychoanalyst Sándor Ferenczi. This initial attempt to integrate psychoanalysis into the university for historical and political reasons failed and psychoanalysis was forced to follow its own path and shape its own program and model of education. After Nazism came to power in Europe, a significant number of analysts emigrated to the US, where psychoanalysis became psychiatric mainstream for some time, but at the same time too totalitarian, excluding non-medical experts from its circles. After this relative success at universities, psychoanalysis is pushed to the background again by new paradigms. Subsequently, we tried to point out the current state of psychoanalysis at universities and its possible incompatibility with the academic system by its very nature.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ERGOT. Revue pro filosofii a společenské vědy
ISSN
2694-8834
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
29-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—