Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podoby vizuální propagandy v německém zázemí za první světové války

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F20%3A10432778" target="_blank" >RIV/00216208:11240/20:10432778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=OxlZ0YQJ~2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=OxlZ0YQJ~2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podoby vizuální propagandy v německém zázemí za první světové války

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the popular perceived notions of the German Reich&apos;s defeat during the First World War is that propaganda, its misuse or insufficient use, was one of the reasons for the empire&apos;s collapse. This is not so, as per the words of American professor David Welch and German professor Klaus- Jürgen Bremm, the German propaganda machinery was one of the most sophisticated during the war and maintained the Reich as a formidable adversary of the Entente powers for almost five years of the war. The article explores the history of Germany&apos;s war propaganda establishment and mentions its noteworthy visual expressions on home front posters and its main &quot;talking points&quot;. Its other notable visual outlets are also described: e.g. the &quot;nail men&quot; or the growing movie industry. When fitting, the article also mentions the reception of propaganda. German propaganda was based not only on a strong national &quot;network&quot; of public opinion offices, but it also used types of imagery powerful enough to convince the German people to continuously contribute to the war effort. However, it had its shortcomings and in time, as the conflict became too long and taxing on the populace, the effect of propaganda waned, and the Reich was eventually defeated by the Entente powers.

  • Název v anglickém jazyce

    Forms of Visual Propaganda on the German Home Front in World War I

  • Popis výsledku anglicky

    One of the popular perceived notions of the German Reich&apos;s defeat during the First World War is that propaganda, its misuse or insufficient use, was one of the reasons for the empire&apos;s collapse. This is not so, as per the words of American professor David Welch and German professor Klaus- Jürgen Bremm, the German propaganda machinery was one of the most sophisticated during the war and maintained the Reich as a formidable adversary of the Entente powers for almost five years of the war. The article explores the history of Germany&apos;s war propaganda establishment and mentions its noteworthy visual expressions on home front posters and its main &quot;talking points&quot;. Its other notable visual outlets are also described: e.g. the &quot;nail men&quot; or the growing movie industry. When fitting, the article also mentions the reception of propaganda. German propaganda was based not only on a strong national &quot;network&quot; of public opinion offices, but it also used types of imagery powerful enough to convince the German people to continuously contribute to the war effort. However, it had its shortcomings and in time, as the conflict became too long and taxing on the populace, the effect of propaganda waned, and the Reich was eventually defeated by the Entente powers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lidé města / Urban People

  • ISSN

    1212-8112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    381-395

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus