Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychosocial care in dementia in European higher education: Evidence from the SiDECar ("Skills in DEmentia Care") project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F21%3A10430516" target="_blank" >RIV/00216208:11240/21:10430516 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=XrY~-MMZmv" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=XrY~-MMZmv</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.nedt.2021.104977" target="_blank" >10.1016/j.nedt.2021.104977</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psychosocial care in dementia in European higher education: Evidence from the SiDECar ("Skills in DEmentia Care") project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In dementia care, psychosocial interventions can increase people&apos;s quality of life with dementia and their caregivers. Despite their effectiveness, their translation into practice lacks the desirable systematicity. Systematic educational programs on psychosocial interventions in dementia will improve this translation, as it prepares professionals to face the complexity of dementia care. This study aimed to systematically map out the extent to which higher education programs in Europe include teaching activities about psychosocial care of dementia. We collected quantitative and qualitative data about 303 higher education teaching activities on psychosocial care in dementia across Europe. The analysis revealed that the number of teaching activities focusing on psychosocial care in dementia was relative. Although the results reflected UNESCO indications, the teaching activities on psychosocial care in dementia appeared less systematized than optimal. As world health agencies recommend, international higher education systems should consider more psychosocial care topics because they can prepare professionals to respond timely and effectively to dementia patients and caregivers&apos; needs.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychosocial care in dementia in European higher education: Evidence from the SiDECar ("Skills in DEmentia Care") project

  • Popis výsledku anglicky

    In dementia care, psychosocial interventions can increase people&apos;s quality of life with dementia and their caregivers. Despite their effectiveness, their translation into practice lacks the desirable systematicity. Systematic educational programs on psychosocial interventions in dementia will improve this translation, as it prepares professionals to face the complexity of dementia care. This study aimed to systematically map out the extent to which higher education programs in Europe include teaching activities about psychosocial care of dementia. We collected quantitative and qualitative data about 303 higher education teaching activities on psychosocial care in dementia across Europe. The analysis revealed that the number of teaching activities focusing on psychosocial care in dementia was relative. Although the results reflected UNESCO indications, the teaching activities on psychosocial care in dementia appeared less systematized than optimal. As world health agencies recommend, international higher education systems should consider more psychosocial care topics because they can prepare professionals to respond timely and effectively to dementia patients and caregivers&apos; needs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30227 - Geriatrics and gerontology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/NV18-09-00587" target="_blank" >NV18-09-00587: Dlouhodobá péče pro pacienty s demencí, analýza současné situace u nás a v Evropě, možnosti transformace institucionální péče s ohledem na zlepšení kvality života, kvalitu péče a využití zdrojů.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nurse Education Today

  • ISSN

    0260-6917

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    103

  • Číslo periodika v rámci svazku

    August 2021

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    104977

  • Kód UT WoS článku

    000661255900032

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85107049480