Teenagers with Anglophone migrant parents : pushed into a privileged social landscape
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F22%3A10431282" target="_blank" >RIV/00216208:11240/22:10431282 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ROt841CvXx" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ROt841CvXx</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21104/CL.2022.1.02" target="_blank" >10.21104/CL.2022.1.02</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teenagers with Anglophone migrant parents : pushed into a privileged social landscape
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the cosmopolitan, Anglophone institution of a youth theatre among Anglophone migrants in the Czech Republic. While Anglophone migrants are privileged due to the English language and its position in the globalized world, all children and young people with migrant parents struggle with establishing their position among their peers, where it is essential to be included. In the Czech context of a homogeneous society, Anglophone teenagers are often considered different and their position in a peer group may be questioned. When the teenagers enjoy the Anglophone, safe environment of the youth theatre, what makes them 'other' in the outside world makes them 'normal' in the theatre group and strengthens their cosmopolitanism. The homogeneity of Czech society pushes them into more privileged social landscapes.
Název v anglickém jazyce
Teenagers with Anglophone migrant parents : pushed into a privileged social landscape
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the cosmopolitan, Anglophone institution of a youth theatre among Anglophone migrants in the Czech Republic. While Anglophone migrants are privileged due to the English language and its position in the globalized world, all children and young people with migrant parents struggle with establishing their position among their peers, where it is essential to be included. In the Czech context of a homogeneous society, Anglophone teenagers are often considered different and their position in a peer group may be questioned. When the teenagers enjoy the Anglophone, safe environment of the youth theatre, what makes them 'other' in the outside world makes them 'normal' in the theatre group and strengthens their cosmopolitanism. The homogeneity of Czech society pushes them into more privileged social landscapes.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Český lid
ISSN
0009-0794
e-ISSN
—
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
35-57
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85128316483