Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Forenzní estetika: archeologie nedávné minulosti a projekce budoucnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F22%3A10453446" target="_blank" >RIV/00216208:11240/22:10453446 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vdZS83NLPh" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vdZS83NLPh</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Forenzní estetika: archeologie nedávné minulosti a projekce budoucnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je představit a interpretovat nově vzniklý obor tzv. forenzní estetiky, který zavedl Eyal Weizman na počátku roku 2010, kdy založil agenturu Centre of Forensic Architecture. Tato agentura je známá využíváním vizualizačních technologií, digitálních projekcí, kartografických nástrojů pro analýzu geopolitických a geografických proměn prostředí, záznamových médií a obrazů ze sociálních sítí, aby odhalila a zviditelnila stopy násilí, které jsou vepsány nejen do lidských těl, ale také do archi- tektury, městského prostředí a těla Země. V druhé části článku se zabývám současným uměním, které by se dalo označit za forenzní estetiku, konkrétně uměleckou produkcí Hito Steyerl, Trevora Paglena a výstavou v ZKM v Karlsruhe nazvanou Critical Zones..

  • Název v anglickém jazyce

    Forensic Aesthetics: Archaeology of the Recent Past and a Projection of the Future

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims to present and interpret the newly established field of so-called forensic aesthetics, introduced by Eyal Weizman in the early 2010s, when he founded the Centre of Forensic Architecture agency. The agency is known for the use of visualization tech- nologies, digital projections, cartographic tools for analyzing geopolitical and geographical environmental transformations, recording media, and images from social net- works, in order to reveal and make visible the trac- es of violence that are not only inscribed in human bodies, but also in archi- tecture, urban environ- ments, and the body of the Earth. In the second part of the article, I deal with contemporary art, which could be labelled as forensic aesthetics, namely with the artistic production of Hito Steyerl, Trevor Paglen, and an exhibition at ZKM in Karlsruhe called Critical Zones.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA22-17984S" target="_blank" >GA22-17984S: Ohniskové obrazy: násilí a nelidskost v současném umění a mediální kultuře</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny

  • ISSN

    1802-8918

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    33

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    85-109

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus