Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Levinas on Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F22%3A10468125" target="_blank" >RIV/00216208:11240/22:10468125 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=sZj4kC9Uvn" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=sZj4kC9Uvn</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7431727" target="_blank" >10.5281/zenodo.7431727</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Levinas on Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The teaching relation has always been a puzzle. Some take education as the passing on and acquisition of information. They regard the lecture format as crucial. Others see it in terms of developing the reasoning ability of students. In seminars and conversations, they strive to have their students reflect and learn to &quot;think for themselves.&quot; Their goal is a rational individual capable of insight. Levinas, the French Philosopher, who famously positioned ethics as first philosophy, i.e., as determinative of how we think of ourselves and our world, advances a novel view, one springing from the &quot;face to face&quot; relation. In this article, we explore how his understanding of this relation leads to his situating education in an ethical context.

  • Název v anglickém jazyce

    Levinas on Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The teaching relation has always been a puzzle. Some take education as the passing on and acquisition of information. They regard the lecture format as crucial. Others see it in terms of developing the reasoning ability of students. In seminars and conversations, they strive to have their students reflect and learn to &quot;think for themselves.&quot; Their goal is a rational individual capable of insight. Levinas, the French Philosopher, who famously positioned ethics as first philosophy, i.e., as determinative of how we think of ourselves and our world, advances a novel view, one springing from the &quot;face to face&quot; relation. In this article, we explore how his understanding of this relation leads to his situating education in an ethical context.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Theology and Philosophy of Education

  • ISSN

    2788-1180

  • e-ISSN

    2788-1180

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    10-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus