Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Music Kept Us Alive

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F23%3A10477618" target="_blank" >RIV/00216208:11240/23:10477618 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eXCRJ_93EI" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eXCRJ_93EI</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Music Kept Us Alive

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A characteristic feature of post-authoritarian societies (such as the CzechRepublic after 1989) is social consolidation, in which a re-construction ofcollective memory plays an important role. Usually, memories of minoritiesthat have been temporarily silenced are reshaped. While in some casesminorities find their own autonomous voice (e.g. Roma in the CR), in othercases the minority &quot;story&quot; becomes part of the &quot;story&quot; of the majority.This is the case for the recollections of the concentration camp Terezín(Theresienstadt) 1942-45, where Czechoslovak Jews organized a richcultural and musical life. In the words of one of the survivors - &quot;Musickept us alive&quot;. The article examines the transformation of the &quot;Terezínphenomenon&quot; (primarily its musical life and music production) from animportant component of minority musical remembrance to a part of themajority narrative.

  • Název v anglickém jazyce

    Music Kept Us Alive

  • Popis výsledku anglicky

    A characteristic feature of post-authoritarian societies (such as the CzechRepublic after 1989) is social consolidation, in which a re-construction ofcollective memory plays an important role. Usually, memories of minoritiesthat have been temporarily silenced are reshaped. While in some casesminorities find their own autonomous voice (e.g. Roma in the CR), in othercases the minority &quot;story&quot; becomes part of the &quot;story&quot; of the majority.This is the case for the recollections of the concentration camp Terezín(Theresienstadt) 1942-45, where Czechoslovak Jews organized a richcultural and musical life. In the words of one of the survivors - &quot;Musickept us alive&quot;. The article examines the transformation of the &quot;Terezínphenomenon&quot; (primarily its musical life and music production) from animportant component of minority musical remembrance to a part of themajority narrative.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Puls

  • ISSN

    2002-2972

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    SE - Švédské království

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    40-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus