Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Indikátory udržitelnosti kiteboardingu jako nástroj vzdělávání kiteboarderů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F24%3A10478975" target="_blank" >RIV/00216208:11240/24:10478975 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/24:10478975 RIV/00216208:11690/24:10478975

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=C7ABXuKxa5" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=C7ABXuKxa5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.667" target="_blank" >10.14712/18023061.667</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Indikátory udržitelnosti kiteboardingu jako nástroj vzdělávání kiteboarderů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá využitím potenciálu vzdělávacího online nástroje pro osvětu a vzdělávání o udržitelnosti v rámci provozování rekreačního sportu - kiteboardingu. Studie odpovídá na dvě výzkumné otázky, první se týká optimálního obsahu a struktury osvětového nástroje; druhá jeho přínosů pro osvětu a vzdělávání v oblasti udržitelnosti sportu. Ve studii byly využity vědecké metody pro konstrukci indikátorů, které jsou součástí online nástroje, a také kvalitativní výzkumné metody - polostrukturované rozhovory - pro ověření osvětového a vzdělávacího potenciálu online nástroje na vzorku českých kiteboarderů. Výsledky studie ukazují, že potenciál pro informální vzdělávání nástroj s tímto obsahem a strukturou má. Uživatelé nástroje ocenili zejména komplexnost informací a provazbu témat udržitelnosti, které nástroj přináší. Výsledky studie rovněž naznačují, že zatímco informacemi o sociálních a ekonomických tématech udržitelného rozvoje uživatelé disponují, některé nové poznatky pro určité uživatele nástroj zprostředkoval v oblasti environmentální udržitelnosti. Přes všechna omezení výzkumu se zdá, že online nástroj šířený mezi provozovateli kiteboardingu (minimálně v určité věkové skupině), může být vhodným nástrojem informálního vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Kiteboarding sustainability indicators as a tool for kiteboarder education

  • Popis výsledku anglicky

    The study explores the potential of an online educational tool for sustainability awareness and education in kiteboarding. The study answers two research questions: the first concerns the optimal content and structure of the awareness tool; the second is its benefits for sustainability awareness and education in sport. The study used scientific methods to construct the indicators included in the online tool and qualitative research methods - semi-structured interviews - to test the awareness-raising and educational potential of the online tool on a sample of Czech kiteboarders. The study results show that the tool with this content and structure has potential for informal education. Users of the tool particularly appreciated the comprehensiveness of the information and the interweaving of sustainability topics that the tool brings. The study&apos;s results also suggest that while information on social and economic sustainability topics is available to users, the tool in environmental sustainability conveyed some new insights for specific users. Despite the research&apos;s limitations, an online tool disseminated among kiteboarding operators (at least in a particular age group) can be a suitable informal education tool.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Envigogika

  • ISSN

    1802-3061

  • e-ISSN

    1802-3061

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus