Synergistic application of the change kaleidoscope model in educational contexts: mitigating stress and PTSD amidst war circumstances through the Agency of Homo Creator
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F24%3A10495163" target="_blank" >RIV/00216208:11240/24:10495163 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cvz17rgHV_" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cvz17rgHV_</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.38014/ehs-ss.2024.1.08" target="_blank" >10.38014/ehs-ss.2024.1.08</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Synergistic application of the change kaleidoscope model in educational contexts: mitigating stress and PTSD amidst war circumstances through the Agency of Homo Creator
Popis výsledku v původním jazyce
The Change Kaleidoscope model, developed by Hope Hailey and Balogun, offers a framework for understanding organizational change dynamics. This model is applied to education in conflict zones to address the challenges of PTSD, stress and resilience-building among students and educators. The concept of Homo Creator emphasizes human agency, creativity, and problem-solving abilities. By integrating this perspective into the Change Kaleidoscope model, the article explores how individuals and communities can be empowered to navigate complex challenges in educational settings affected by war-related stressors.
Název v anglickém jazyce
Synergistic application of the change kaleidoscope model in educational contexts: mitigating stress and PTSD amidst war circumstances through the Agency of Homo Creator
Popis výsledku anglicky
The Change Kaleidoscope model, developed by Hope Hailey and Balogun, offers a framework for understanding organizational change dynamics. This model is applied to education in conflict zones to address the challenges of PTSD, stress and resilience-building among students and educators. The concept of Homo Creator emphasizes human agency, creativity, and problem-solving abilities. By integrating this perspective into the Change Kaleidoscope model, the article explores how individuals and communities can be empowered to navigate complex challenges in educational settings affected by war-related stressors.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Humanities Studies. State and Society
ISSN
2450-6486
e-ISSN
—
Svazek periodika
2024
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
113-124
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—