Zapomenutý (před)obraz : Nově připsaný obraz sv. Karla Boromejského od Martina Antonína Lublinského
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11260%2F12%3A10126715" target="_blank" >RIV/00216208:11260/12:10126715 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zapomenutý (před)obraz : Nově připsaný obraz sv. Karla Boromejského od Martina Antonína Lublinského
Popis výsledku v původním jazyce
Olomoucký biskup Karel II. z Lichtensteinu-Castelkorna zasvětil při přestavbě mírovské rezidence starší privátní kapli svému jmenovci milánskému arcibiskupovi a kardinálovi sv. Karlu Boromejskému, kterého si vyvolil za patrona a ochránce. Patrně při tétopříležitosti biskup na oltář kaple objednal u svého uměleckého poradce a augustiniánského malíře Antonína Martina Lublinského obraz Sv. Karla Boromejského v modlitbě, dosud připisovaný neznámému středoevropskému malíři první třetiny 18. století. Text sleduje záznamy o obraze v inventářích Mírova od konce 17. století do počátku 20. století, kdy obraz skončil pozapomenut spolu se starší úctou ke sv. Karlovi v interiérech Arcibiskupského paláce v Olomouci. Navrhuje dataci obrazu, jeho zařazení do Lublinského díla a poukazuje rovněž na autorovu inspiraci v díle bolognského malíře G. B. Barbieriho, zv. Il Guercino.
Název v anglickém jazyce
A Forgotten Picture : A painting of St. Charles Borromeo, newly attributed to Martin Antonín Lublinský
Popis výsledku anglicky
The Archiepiscopal Palace, Olomouc holds in its collections the painting St. Charles Borromeo at Prayer. Until recently, the painting has been attributed to an unknown central-European artist of the first third of the 18th century. However, it was actually created by Olomouc painter Martin Antonín Lublinský (1636-1690). The picture was probably directly commissioned by Olomouc Bishop Karl II of Lichtenstein-Castelkorn for his private chapel at the Mírov castle, one of the residences of Olomouc bishops.Beyond doubt, Karl II of Lichtenstein-Castelkorn chose St. Charles Borromeo, a Milan archbishop and cardinal, as his patron saint and protector not only for his name but also as his model in spiritual matters. The parallel between Karl II of Lichtenstein-Castelkorn and St. Charles Borromeo is illustrated by the newly-attributed picture, as well as by a university thesis by František Biretta of Bradenfels representing the apotheosis of the Olomouc bishop as the second St. Charles Borromeo
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin Moravské galerie v Brně
ISSN
0231-5793
e-ISSN
—
Svazek periodika
2012
Číslo periodika v rámci svazku
68
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
70-75
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—