Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Studium teologie jako úsilí o rozvoj člověka : Pojetí teologie na Institutu ekumenických studií a na Jaboku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11270%2F22%3A10458745" target="_blank" >RIV/00216208:11270/22:10458745 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=X9LctDapC4" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=X9LctDapC4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32725/cetv.2022.033" target="_blank" >10.32725/cetv.2022.033</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Studium teologie jako úsilí o rozvoj člověka : Pojetí teologie na Institutu ekumenických studií a na Jaboku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autoři článku se zamýšlí nad povahou a významem studia teologie v institucích, v nichž jde spíše o obecný rozvoj člověka než o studium teologie jako takové. Jejich téměř dvacetileté působení na Institutu ekumenických studií v Praze a na VOŠ Jabok a měnící se místo víry ve společnosti jim umožňuje postihnout i pragmatické aspekty zkoumaného studia, v nichž se protíná historická linie s teologickou reflexí a pastoračním hlediskem. Východiskem pro toto víceoborové zkoumání jim je filozofie výchovy Komenského a jeho pojetí teologie jako cesty rozvoje člověka skrze vzdělávání. Podobně jako u Komenského, autoři zohledňují kontext doby, v němž se ve zmiňovaných institucích postupně utvářelo pojetí teologie, které v závěru označují jako ekumenicky zaměřenou cestu dialogu s cílem přispět k rozvoji člověka v dnešní pluralitní společnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    The study of theology as an endeavour for human development : The concept of theology at the Institute of Ecumenical Studies and at Jabok

  • Popis výsledku anglicky

    The authors of the article reflect on the nature and significance of the study of theology in institutions that are more concerned with general human development than with the study of theology per se. Their almost twenty years of work at the Institute of Ecumenical Studies in Prague and at the Jabok College of Higher Education and the changing place of faith in society allow them to capture the pragmatic aspects of the study under review, in which historical lines intersect with theological reflection and pastoral perspectives. Their starting point for this multidisciplinary exploration is Comenius&apos; philosophy of education and his concept of theology as a way of human development through education. As with Comenius, the authors take into account the context of the times in which the concept of theology was gradually taking shape in the institutions mentioned, which they conclude by describing as an ecumenically oriented path of dialogue in order to contribute to human development in today&apos;s pluralistic society.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60303 - Theology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Caritas et Veritas [online]

  • ISSN

    1805-0948

  • e-ISSN

    1805-0948

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    133-149

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85172707942