Studium teologie jako úsilí o rozvoj člověka : Pojetí teologie na Institutu ekumenických studií a na Jaboku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11270%2F22%3A10458745" target="_blank" >RIV/00216208:11270/22:10458745 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=X9LctDapC4" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=X9LctDapC4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.32725/cetv.2022.033" target="_blank" >10.32725/cetv.2022.033</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studium teologie jako úsilí o rozvoj člověka : Pojetí teologie na Institutu ekumenických studií a na Jaboku
Popis výsledku v původním jazyce
Autoři článku se zamýšlí nad povahou a významem studia teologie v institucích, v nichž jde spíše o obecný rozvoj člověka než o studium teologie jako takové. Jejich téměř dvacetileté působení na Institutu ekumenických studií v Praze a na VOŠ Jabok a měnící se místo víry ve společnosti jim umožňuje postihnout i pragmatické aspekty zkoumaného studia, v nichž se protíná historická linie s teologickou reflexí a pastoračním hlediskem. Východiskem pro toto víceoborové zkoumání jim je filozofie výchovy Komenského a jeho pojetí teologie jako cesty rozvoje člověka skrze vzdělávání. Podobně jako u Komenského, autoři zohledňují kontext doby, v němž se ve zmiňovaných institucích postupně utvářelo pojetí teologie, které v závěru označují jako ekumenicky zaměřenou cestu dialogu s cílem přispět k rozvoji člověka v dnešní pluralitní společnosti.
Název v anglickém jazyce
The study of theology as an endeavour for human development : The concept of theology at the Institute of Ecumenical Studies and at Jabok
Popis výsledku anglicky
The authors of the article reflect on the nature and significance of the study of theology in institutions that are more concerned with general human development than with the study of theology per se. Their almost twenty years of work at the Institute of Ecumenical Studies in Prague and at the Jabok College of Higher Education and the changing place of faith in society allow them to capture the pragmatic aspects of the study under review, in which historical lines intersect with theological reflection and pastoral perspectives. Their starting point for this multidisciplinary exploration is Comenius' philosophy of education and his concept of theology as a way of human development through education. As with Comenius, the authors take into account the context of the times in which the concept of theology was gradually taking shape in the institutions mentioned, which they conclude by describing as an ecumenically oriented path of dialogue in order to contribute to human development in today's pluralistic society.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60303 - Theology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Caritas et Veritas [online]
ISSN
1805-0948
e-ISSN
1805-0948
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
133-149
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85172707942