Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ROZMANITÉ MOTIVY DŽIHÁDU U USMÁNA DAN FODIA (1754-1817)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F19%3A10404323" target="_blank" >RIV/00216208:11280/19:10404323 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_9CnC-ITQm" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_9CnC-ITQm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ROZMANITÉ MOTIVY DŽIHÁDU U USMÁNA DAN FODIA (1754-1817)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie analyzuje biografii náboženského reformátora Usmana Dan Fodio (1754-1817), podle sekundárních zdrojů. Autor představuje svou biografii v historickém kontextu a zdůrazňuje klíčové momenty v jeho životě. Studie zdůrazňuje jeho etnický původ, sociální problémy v tomto období, klíčovou roli Usmanova učitele Jibrila b. &quot;Umar, a také jeho hluboká mystická zkušenost a některé milenialistické prvky.&quot; Na pozadí vzájemného srovnání těchto okamžiků se zdá, že Usmanův koncept džihádu nebyl poháněn pouze sociálními nebo etnickými motivy. Bylo to především náboženské hnutí spojené s mystickou zkušeností a milennialismus, jako primární motiv jeho džihádu.

  • Název v anglickém jazyce

    DIVERSE MOTIVES FOR JIHAD ACCORDING TO ʻUSMAN DAN FODIO (1754-1817)

  • Popis výsledku anglicky

    The study analyzes the biography of the religious reformer Usman Dan Fodio (1754-1817), according to secondary sources. Author presents his biography in a historical context and underlines the key moments in his life. The study underlines his ethnic origin, the social issues in this period, the crucial role of Usman&apos;s teacher Jibril b. ʻUmar, and also his deep mystical experience and some milennialistic elements. On the background of mutual comparison between these moments, it occurs that Usman&apos;s concept of jihad was not driven solely by social or ethnic motives. It was primarily a religious movement associated with mystical experience and milennialism, as a primary motive for his jihad.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60303 - Theology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Theologická revue

  • ISSN

    1211-7617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    90

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    345-356

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus