Spirituality in education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F20%3A10418980" target="_blank" >RIV/00216208:11280/20:10418980 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7SSVf7RURK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7SSVf7RURK</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Spirituality in education
Popis výsledku v původním jazyce
Considering a theme of this paper, we have chosen the "spirituality in education" for several fairly alarming reasons, e.g. in view of a society- wide crisis looming over our post-modern times or seeing scant attention given to the spiritual life of pupils and students. We owe great inspiration to the concept of spiritual maturity developed by Grof, since we believe it could be instrumental in implementing spirituality aspects into the system of education. The theoretical section of the paper thus tackles the topics of "spirituality in education" and "spirituality in children", specifically as regards their ability of understanding and developmental intervention, both supported by arguments articulated in the relevant literature.
Název v anglickém jazyce
Spirituality in education
Popis výsledku anglicky
Considering a theme of this paper, we have chosen the "spirituality in education" for several fairly alarming reasons, e.g. in view of a society- wide crisis looming over our post-modern times or seeing scant attention given to the spiritual life of pupils and students. We owe great inspiration to the concept of spiritual maturity developed by Grof, since we believe it could be instrumental in implementing spirituality aspects into the system of education. The theoretical section of the paper thus tackles the topics of "spirituality in education" and "spirituality in children", specifically as regards their ability of understanding and developmental intervention, both supported by arguments articulated in the relevant literature.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Revue Internationale des Sciences Humaines et Naturelles
ISSN
2235-2007
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
127-135
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—