Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spirituality in education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F20%3A10418980" target="_blank" >RIV/00216208:11280/20:10418980 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7SSVf7RURK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7SSVf7RURK</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Spirituality in education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Considering a theme of this paper, we have chosen the &quot;spirituality in education&quot; for several fairly alarming reasons, e.g. in view of a society- wide crisis looming over our post-modern times or seeing scant attention given to the spiritual life of pupils and students. We owe great inspiration to the concept of spiritual maturity developed by Grof, since we believe it could be instrumental in implementing spirituality aspects into the system of education. The theoretical section of the paper thus tackles the topics of &quot;spirituality in education&quot; and &quot;spirituality in children&quot;, specifically as regards their ability of understanding and developmental intervention, both supported by arguments articulated in the relevant literature.

  • Název v anglickém jazyce

    Spirituality in education

  • Popis výsledku anglicky

    Considering a theme of this paper, we have chosen the &quot;spirituality in education&quot; for several fairly alarming reasons, e.g. in view of a society- wide crisis looming over our post-modern times or seeing scant attention given to the spiritual life of pupils and students. We owe great inspiration to the concept of spiritual maturity developed by Grof, since we believe it could be instrumental in implementing spirituality aspects into the system of education. The theoretical section of the paper thus tackles the topics of &quot;spirituality in education&quot; and &quot;spirituality in children&quot;, specifically as regards their ability of understanding and developmental intervention, both supported by arguments articulated in the relevant literature.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Revue Internationale des Sciences Humaines et Naturelles

  • ISSN

    2235-2007

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    127-135

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus