Chemistry for Society : New Emphasis in Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F09%3A10000103" target="_blank" >RIV/00216208:11310/09:10000103 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Chemistry for Society : New Emphasis in Education
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper are presented results of the collaboration between the Department of Teaching and Didactics of Chemistry, Faculty of Science, Charles University in Prague and the German co-investigator of the project CITIES (Chemistry and Industry for Teachers in European Schools) in 2006 - 2009. In according to the aims of the CITIES project were realized practical laboratory courses of lifelong learning for secondary school teachers of chemistry. There were introduced new experiments aimed at the importance of chemistry for whole society and also to connect school learning with the chemical industry. The questionnaire prepared by the German colleagues have obtained interesting findings and experience.
Název v anglickém jazyce
Chemistry for Society : New Emphasis in Education
Popis výsledku anglicky
In the paper are presented results of the collaboration between the Department of Teaching and Didactics of Chemistry, Faculty of Science, Charles University in Prague and the German co-investigator of the project CITIES (Chemistry and Industry for Teachers in European Schools) in 2006 - 2009. In according to the aims of the CITIES project were realized practical laboratory courses of lifelong learning for secondary school teachers of chemistry. There were introduced new experiments aimed at the importance of chemistry for whole society and also to connect school learning with the chemical industry. The questionnaire prepared by the German colleagues have obtained interesting findings and experience.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Problems of education in the 21st century : Trends and problems in science and technology education
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—