Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chemistry for Society : New Emphasis in Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F09%3A10000103" target="_blank" >RIV/00216208:11310/09:10000103 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chemistry for Society : New Emphasis in Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper are presented results of the collaboration between the Department of Teaching and Didactics of Chemistry, Faculty of Science, Charles University in Prague and the German co-investigator of the project CITIES (Chemistry and Industry for Teachers in European Schools) in 2006 - 2009. In according to the aims of the CITIES project were realized practical laboratory courses of lifelong learning for secondary school teachers of chemistry. There were introduced new experiments aimed at the importance of chemistry for whole society and also to connect school learning with the chemical industry. The questionnaire prepared by the German colleagues have obtained interesting findings and experience.

  • Název v anglickém jazyce

    Chemistry for Society : New Emphasis in Education

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper are presented results of the collaboration between the Department of Teaching and Didactics of Chemistry, Faculty of Science, Charles University in Prague and the German co-investigator of the project CITIES (Chemistry and Industry for Teachers in European Schools) in 2006 - 2009. In according to the aims of the CITIES project were realized practical laboratory courses of lifelong learning for secondary school teachers of chemistry. There were introduced new experiments aimed at the importance of chemistry for whole society and also to connect school learning with the chemical industry. The questionnaire prepared by the German colleagues have obtained interesting findings and experience.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of education in the 21st century : Trends and problems in science and technology education

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus