Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Various Ways of Assessment of Cartographic Works

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F09%3A10001258" target="_blank" >RIV/00216208:11310/09:10001258 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Various Ways of Assessment of Cartographic Works

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are many ways of assessing products arising from human activity, i.e. cartographic works as well. Verbal assessment is the most common one. It usually includes the list of positive and negative aspects of the product, or a multi-criterion assessment containing a system of value parameters of the work, usually numerical. This assessment is usually done by more or less experienced experts. What does the user think, though? It is desirable to find an adequate way of assessment assisted by the user. It is the user who is the ultimate recipient of the product. Apart from standard sociological approach using questionnaires, surveys or managed interviews, there are possibilities with high independence potential in the area of potential semantic differences in the researcher?s and the respondent?s perception. These are represented by various tasks given to individuals or groups concerning cartographic works or an analysis of user mental maps based on the users? experience with cartograph

  • Název v anglickém jazyce

    Various Ways of Assessment of Cartographic Works

  • Popis výsledku anglicky

    There are many ways of assessing products arising from human activity, i.e. cartographic works as well. Verbal assessment is the most common one. It usually includes the list of positive and negative aspects of the product, or a multi-criterion assessment containing a system of value parameters of the work, usually numerical. This assessment is usually done by more or less experienced experts. What does the user think, though? It is desirable to find an adequate way of assessment assisted by the user. It is the user who is the ultimate recipient of the product. Apart from standard sociological approach using questionnaires, surveys or managed interviews, there are possibilities with high independence potential in the area of potential semantic differences in the researcher?s and the respondent?s perception. These are represented by various tasks given to individuals or groups concerning cartographic works or an analysis of user mental maps based on the users? experience with cartograph

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cartography in Central and Eastern Europe

  • ISBN

    978-3-642-03293-6

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    570

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Kód UT WoS kapitoly