Exkurze s chemickým zaměřením jako prvek mezipředmětové integrace v přírodovědném vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10079182" target="_blank" >RIV/00216208:11310/10:10079182 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/10:10079182
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Exkurze s chemickým zaměřením jako prvek mezipředmětové integrace v přírodovědném vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Uplatnění exkurze jako alternativní formy v chemickém vzdělávání zkvalitňuje a zefektivňuje vzdělávací proces. Právě exkurze dokáže velmi vhodně propojit teoretickou složku výuky s praktickou a integrovat poznatkovou strukturu žáků z více oborů. V přírodovědných předmětech mají významné postavení exkurze zaměřené odborně: dochází při nich k propojení aspektu přírodovědného s ekonomickým a sociálním ve velmi úzké provázanosti. Odborné chemicky orientované exkurze mohou být směřovány do nejrůznějších míst, cílem se stávají nejen laboratoře, výzkumné stanice, ústavy či podniky se špičkovou technikou, ale také různá technická zařízení, muzea nebo přírodní lokality. Komplexně koncipované exkurze se mohou žákům stát klíčovou motivací pro přírodovědné vzdělávání, neboť umožňují spojit obsah více příbuzných vzdělávacích oborů.
Název v anglickém jazyce
Excursions with chemical aspects as focus for integration in science education
Popis výsledku anglicky
Application of the excursion as an alternative form of education improves and streamlines the education process, The field trips can very well integrate theoretical instruction and practical knowledge and integrate observations from multiple disciplinesfor pupils. In science subjects are very important these excursions channeled into various places: the aims could be not only laboratories, research stations, institutes or companies with the latest technology, but also various technical facilities, museums and natural sites. Comprehensively designed excursion can become a key motivation for science education of pupils and students, because it allow to connect multiple content of related educational fields.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie
ISBN
978-80-7368-426-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Trojanovice
Datum konání akce
29. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—