Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diferenciace nabídky dopravních příležitostí v českých obcích a sociogeografických mikroregionech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10081842" target="_blank" >RIV/00216208:11310/10:10081842 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Diferenciace nabídky dopravních příležitostí v českých obcích a sociogeografických mikroregionech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto článku je vyhodnocení územní diferenciace dopravních příležitostí, tj. nabídky spojů veřejné hromadné dopravy (autobusové a vlakové) a vybavení domácností automobily v Česku. Sledování je vedeno ve dvou rovinách. Nejprve bude provedena analýza diferenciace dopravních příležitostí na bázi obcí a sociogeografických regionů pomocí základních statistických ukazatelů variability, prostorové autokorelace (procedura LISA) a kartografických výstupů. Ve druhé části článku je stanovena míra vlivu předpokládaných sociogeografických i geosociáních faktorů podmiňujících diferenciaci dopravních příležitostí. Zvláštní zřetel je věnován venkovským obcím, pro něž je dojížďka za prací a službami klíčovým fenoménem. Poslední rovinou hodnocení bude vytvořenítypologie sociogeografických regionů z hlediska nabídky dopravních možností.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in the availability of transport possibilities in Czech municipalities and socio-geographical micro-regions

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to analyse the spatial differentiation of transport possibilities, i.e. the availability of public transport connections (bus and train) and households equipped with cars. Monitoring has been carried out on two levels. First, ananalysis of differences in transport possibilities was made, in socio-geographical regions and at the municipality level, using essential statistical indexes, spatial autocorrelation (the univariate LISA procedure) and cartographic observations. Anticipated socio-geographical conditional factors as well as geo-societal factors were evaluated in the second part of the paper. The last step involved the creation of a typology of socio-geographical micro-regions. It is evident that the rate of automoblization is not spatially differentiated to the sane degree as public transport connections, which differ significantly among municipalities and socio-geographical regions. Altogether, six main types of regions are described in Czechia.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografie. Sborník české geografické společnosti (Geography Journal of Czech Geographic Society)

  • ISSN

    1212-0014

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    115

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000276491300002

  • EID výsledku v databázi Scopus