INDIRECT BENEFITS OF D11 MOTORWAY FOR SPATIAL SOCIOECONOMIC DEVELOPMENT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10081939" target="_blank" >RIV/00216208:11310/10:10081939 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
INDIRECT BENEFITS OF D11 MOTORWAY FOR SPATIAL SOCIOECONOMIC DEVELOPMENT
Popis výsledku v původním jazyce
For municipalities situated up to 15 minutes of car travel from the D11 motorway between Praha and Hradec Králové several characteristics were surveyed. The analysis of the data above produced several fundamental, statistically relevant correlation relations among the surveyed characteristics. The location potential of Prague shows the closest correlation relations. A correlation with 5 other characteristics was proved on the 99% significance level. Based on the relationships thus obtained, we may judgethat the potential of Prague has a much higher weight for the surveyed municipalities than the potential of Hradec Králové, and therefore the location in relation to the capital city is much more significant for the municipalities than their location inrelation to Hradec Králové.
Název v anglickém jazyce
INDIRECT BENEFITS OF D11 MOTORWAY FOR SPATIAL SOCIOECONOMIC DEVELOPMENT
Popis výsledku anglicky
For municipalities situated up to 15 minutes of car travel from the D11 motorway between Praha and Hradec Králové several characteristics were surveyed. The analysis of the data above produced several fundamental, statistically relevant correlation relations among the surveyed characteristics. The location potential of Prague shows the closest correlation relations. A correlation with 5 other characteristics was proved on the 99% significance level. Based on the relationships thus obtained, we may judgethat the potential of Prague has a much higher weight for the surveyed municipalities than the potential of Hradec Králové, and therefore the location in relation to the capital city is much more significant for the municipalities than their location inrelation to Hradec Králové.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Theoretical and Practical Issues in Transport
ISBN
978-80-7395-245-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Dopravní fakulta Jana Pernera, Univ. Pardubice
Datum konání akce
11. 2. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—