Published map. Cognitive Mapping of Major World Regions among Czech Geography Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10108544" target="_blank" >RIV/00216208:11310/10:10108544 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.journalofmaps.com/crossrefMap.php?mid=1083" target="_blank" >http://www.journalofmaps.com/crossrefMap.php?mid=1083</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4113/jom.2010.1083" target="_blank" >10.4113/jom.2010.1083</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Published map. Cognitive Mapping of Major World Regions among Czech Geography Students
Popis výsledku v původním jazyce
World regions are essential categories through which our knowledge about the world is organized and spatially anchored. To a large extent, these regions are mental constructs created by considering selected features and by disregarding others. In this study we examine the world regional divisions in the minds of 107 Czech geography students at the Charles University in Prague which is additionally compared with the world regional division determined by the review of geographic literature (available in the Czech Republic) dealing with global scale issues. The results are shown in two maps. Map 1 (1:200,000,000) was created by georeferencing and superimposing respondents' sketch map drawings and Map 2 then using the method of borderline-strength analysis. Special map showing perception of world macroregions as can be used in teaching world regional geography. The potential for usage of these maps described in Polonský, Novotný, 2012 Vnímání sociálněgeografických makroregionů světa.Geogra
Název v anglickém jazyce
Published map. Cognitive Mapping of Major World Regions among Czech Geography Students
Popis výsledku anglicky
World regions are essential categories through which our knowledge about the world is organized and spatially anchored. To a large extent, these regions are mental constructs created by considering selected features and by disregarding others. In this study we examine the world regional divisions in the minds of 107 Czech geography students at the Charles University in Prague which is additionally compared with the world regional division determined by the review of geographic literature (available in the Czech Republic) dealing with global scale issues. The results are shown in two maps. Map 1 (1:200,000,000) was created by georeferencing and superimposing respondents' sketch map drawings and Map 2 then using the method of borderline-strength analysis. Special map showing perception of world macroregions as can be used in teaching world regional geography. The potential for usage of these maps described in Polonský, Novotný, 2012 Vnímání sociálněgeografických makroregionů světa.Geogra
Klasifikace
Druh
N<sub>map</sub> - Specializovaná mapa s odborným obsahem
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Percepční mapy, makroregiony
Číslo předpisu
—
Technické parametry
Mapa v Robinsonově projekci. Formát A0.
Ekonomické parametry
Zvýšení PVF
Označení certifikačního orgánu
—
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů