Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Published map. Cognitive Mapping of Major World Regions among Czech Geography Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10108544" target="_blank" >RIV/00216208:11310/10:10108544 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.journalofmaps.com/crossrefMap.php?mid=1083" target="_blank" >http://www.journalofmaps.com/crossrefMap.php?mid=1083</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4113/jom.2010.1083" target="_blank" >10.4113/jom.2010.1083</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Published map. Cognitive Mapping of Major World Regions among Czech Geography Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    World regions are essential categories through which our knowledge about the world is organized and spatially anchored. To a large extent, these regions are mental constructs created by considering selected features and by disregarding others. In this study we examine the world regional divisions in the minds of 107 Czech geography students at the Charles University in Prague which is additionally compared with the world regional division determined by the review of geographic literature (available in the Czech Republic) dealing with global scale issues. The results are shown in two maps. Map 1 (1:200,000,000) was created by georeferencing and superimposing respondents' sketch map drawings and Map 2 then using the method of borderline-strength analysis. Special map showing perception of world macroregions as can be used in teaching world regional geography. The potential for usage of these maps described in Polonský, Novotný, 2012 Vnímání sociálněgeografických makroregionů světa.Geogra

  • Název v anglickém jazyce

    Published map. Cognitive Mapping of Major World Regions among Czech Geography Students

  • Popis výsledku anglicky

    World regions are essential categories through which our knowledge about the world is organized and spatially anchored. To a large extent, these regions are mental constructs created by considering selected features and by disregarding others. In this study we examine the world regional divisions in the minds of 107 Czech geography students at the Charles University in Prague which is additionally compared with the world regional division determined by the review of geographic literature (available in the Czech Republic) dealing with global scale issues. The results are shown in two maps. Map 1 (1:200,000,000) was created by georeferencing and superimposing respondents' sketch map drawings and Map 2 then using the method of borderline-strength analysis. Special map showing perception of world macroregions as can be used in teaching world regional geography. The potential for usage of these maps described in Polonský, Novotný, 2012 Vnímání sociálněgeografických makroregionů světa.Geogra

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>map</sub> - Specializovaná mapa s odborným obsahem

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Percepční mapy, makroregiony

  • Číslo předpisu

  • Technické parametry

    Mapa v Robinsonově projekci. Formát A0.

  • Ekonomické parametry

    Zvýšení PVF

  • Označení certifikačního orgánu

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů