Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Klastry: módní pojem, nebo skutečný zdroj

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10107722" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10107722 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Klastry: módní pojem, nebo skutečný zdroj

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Podpora klastrů je v současnosti běžným nástrojem podpory konkurenceschopnosti firem ve vyspělých státech. Členství v klastru usnadňuje spolupráci s ostatními členy, přispívá ke vzájemné důvěře a může posílit i proces vzájemného učení apod. Přesto však vodborné literatuře nebyla dosažena shoda o tom, zda, případně za jakých podmínek, mohou být klastry významným přínosem pro členské firmy, ani nedošlo ke shodě na tom, jaké konkrétní mechanizmy vedou ke vzniku klastrů a jaké mechanizmy přispívají k případné vyšší konkurenceschopnosti členských firem. Cílem článku bylo do této diskuze přispět analýzou dvou relativně nedávno zřízených klastrů v ČR se snahou odpovědět na následující otázky. Je u členských firem zkoumaných klastrů možné identifikovat konkrétní přínos z jejich členství pro zvýšení konkurenceschopnosti? Jakou roli hraje v intenzitě a charakteru spolupráce v rámci klastrů prostorová blízkost?

  • Název v anglickém jazyce

    Clusters: Fashionable Term or a Real Source of Competitiveness?

  • Popis výsledku anglicky

    This article seeks to contribute to current debate on the role of clusters in the competitiveness of member firms, by investigating the actual contribution of recently established clusters and by analyzing the intensity and nature of the links within twoclusters, in the Czech Republic. The analysis is based on data, acquired through qualitative research - interviews - with both members and non-members of the two selected clusters (Clutex, a textile cluster, and Plastr, comprised of firms operating in the plastic industry). The results provide no decisive proof concerning the contribution of clusters to firm competitiveness; however, the interviewed firms recognise and appreciate several advantages of their cluster membership, such as joint research, joint purchasing of materials, improved marketing opportunities, etc. Surprisingly, much more intensive links were discovered in the case of the Clutex cluster, whose members are not concentrated in one region, as are Plastr's members, but

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GECRP%2F07%2FE005" target="_blank" >GECRP/07/E005: Podpora regionální konkurenceschopnosti: směrem k nejnovějším regionálním inovačním systémům v Evropě?</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomický časopis = Journal of Economics

  • ISSN

    0013-3035

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    225-242

  • Kód UT WoS článku

    000290980800001

  • EID výsledku v databázi Scopus