Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedestrian density influences flight distances of urban birds

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10282622" target="_blank" >RIV/00216208:11310/14:10282622 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.bioone.org/doi/full/10.5253/078.102.0105" target="_blank" >http://www.bioone.org/doi/full/10.5253/078.102.0105</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedestrian density influences flight distances of urban birds

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Birds inhabiting urban areas have to cope with novel conditions. Unlike natural habitats, birds in urban environments are exposed to an increased human presence which often induces stress. Urban birds with reduced sensitivity to human disturbance can obtain benefits such as longer foraging time or decreased energy costs for escape. Here, I tested the hypothesis that the decrease in flight initiation distance (FID) to a potential predator (an approaching human) reflects adaptation to the level of disturbance expressed as pedestrian density. Moreover, I studied the influence of habitat type and species on observed FIDs. I analysed 2117 flight distances (20 species of European birds) located in ten localities in Prague. I found that species and pedestriandensity play a more important role in determining FIDs than the type of habitat. Moreover, urban populations exposed to increased pedestrian density had consistently shorter flight distances. This study provides empirical documentation o

  • Název v anglickém jazyce

    Pedestrian density influences flight distances of urban birds

  • Popis výsledku anglicky

    Birds inhabiting urban areas have to cope with novel conditions. Unlike natural habitats, birds in urban environments are exposed to an increased human presence which often induces stress. Urban birds with reduced sensitivity to human disturbance can obtain benefits such as longer foraging time or decreased energy costs for escape. Here, I tested the hypothesis that the decrease in flight initiation distance (FID) to a potential predator (an approaching human) reflects adaptation to the level of disturbance expressed as pedestrian density. Moreover, I studied the influence of habitat type and species on observed FIDs. I analysed 2117 flight distances (20 species of European birds) located in ten localities in Prague. I found that species and pedestriandensity play a more important role in determining FIDs than the type of habitat. Moreover, urban populations exposed to increased pedestrian density had consistently shorter flight distances. This study provides empirical documentation o

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    EG - Zoologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ardea

  • ISSN

    0373-2266

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    102

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    53-60

  • Kód UT WoS článku

    000340807500007

  • EID výsledku v databázi Scopus