Inquiry based chemistry education - assumptions and applications
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10287991" target="_blank" >RIV/00216208:11310/14:10287991 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14410/14:00073862
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inquiry based chemistry education - assumptions and applications
Popis výsledku v původním jazyce
Since the start of the new millennium, many countries worked on the problem of school education change since the traditional school education, especially in science subjects, doesn't get the students sufficiently ready for life in the current society. One of the significant educational changes from the past years is the preference of IBSE as a new approach to science education. As a part of the GAČR project we have created a skill test based on the suggested skill structure corresponding to IBSE requirements. The goal of the test was to map the level of selected student skills at the end of lower and upper secondary schools. At the same time we used a questionnaire study to find out the teachers' opinions about new approach to the teaching of chemistry.
Název v anglickém jazyce
Inquiry based chemistry education - assumptions and applications
Popis výsledku anglicky
Since the start of the new millennium, many countries worked on the problem of school education change since the traditional school education, especially in science subjects, doesn't get the students sufficiently ready for life in the current society. One of the significant educational changes from the past years is the preference of IBSE as a new approach to science education. As a part of the GAČR project we have created a skill test based on the suggested skill structure corresponding to IBSE requirements. The goal of the test was to map the level of selected student skills at the end of lower and upper secondary schools. At the same time we used a questionnaire study to find out the teachers' opinions about new approach to the teaching of chemistry.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Research, theory and practice in chemistry didactics: Research and Research oriented studies
ISBN
978-80-7435-415-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
23-32
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
15. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—