Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inquiry based chemistry education - assumptions and applications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10287991" target="_blank" >RIV/00216208:11310/14:10287991 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/14:00073862

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inquiry based chemistry education - assumptions and applications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since the start of the new millennium, many countries worked on the problem of school education change since the traditional school education, especially in science subjects, doesn't get the students sufficiently ready for life in the current society. One of the significant educational changes from the past years is the preference of IBSE as a new approach to science education. As a part of the GAČR project we have created a skill test based on the suggested skill structure corresponding to IBSE requirements. The goal of the test was to map the level of selected student skills at the end of lower and upper secondary schools. At the same time we used a questionnaire study to find out the teachers' opinions about new approach to the teaching of chemistry.

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry based chemistry education - assumptions and applications

  • Popis výsledku anglicky

    Since the start of the new millennium, many countries worked on the problem of school education change since the traditional school education, especially in science subjects, doesn't get the students sufficiently ready for life in the current society. One of the significant educational changes from the past years is the preference of IBSE as a new approach to science education. As a part of the GAČR project we have created a skill test based on the suggested skill structure corresponding to IBSE requirements. The goal of the test was to map the level of selected student skills at the end of lower and upper secondary schools. At the same time we used a questionnaire study to find out the teachers' opinions about new approach to the teaching of chemistry.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Research, theory and practice in chemistry didactics: Research and Research oriented studies

  • ISBN

    978-80-7435-415-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    23-32

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    15. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku