Assessment of the Impact of a New Motorway Connection on the Spatial Distribution and Intensity of Traffic Flows: Case Study of the D47 Motorway
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F14%3A10288503" target="_blank" >RIV/00216208:11310/14:10288503 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment of the Impact of a New Motorway Connection on the Spatial Distribution and Intensity of Traffic Flows: Case Study of the D47 Motorway
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on the issue of assessing the changes in spatial distribution and intensity of traffic flow patterns, which are considered to be one of the main direct influences on the construction of transport infrastructure. The core of this paperis a case study of assessing the changes in connection with opening the D47 motorway in the Lipník nad Bečvou - Ostrava section. Above all, the aim of the study is a comparison of traffic conditions before and after the opening of the motorway. The realdata on the traffic load of the motorway sections are compared with the official and our own forecast, which is based on applying the basic form of the gravity model for the given area. The results of the analysis confirmed the intuitive assumptions about changes in the spatial redistribution of traffic flows.
Název v anglickém jazyce
Assessment of the Impact of a New Motorway Connection on the Spatial Distribution and Intensity of Traffic Flows: Case Study of the D47 Motorway
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the issue of assessing the changes in spatial distribution and intensity of traffic flow patterns, which are considered to be one of the main direct influences on the construction of transport infrastructure. The core of this paperis a case study of assessing the changes in connection with opening the D47 motorway in the Lipník nad Bečvou - Ostrava section. Above all, the aim of the study is a comparison of traffic conditions before and after the opening of the motorway. The realdata on the traffic load of the motorway sections are compared with the official and our own forecast, which is based on applying the basic form of the gravity model for the given area. The results of the analysis confirmed the intuitive assumptions about changes in the spatial redistribution of traffic flows.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1035" target="_blank" >GAP404/12/1035: Prostorová dynamika dopravních vztahů v sídelním systému Česka</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Moravian Geographical Reports
ISSN
1210-8812
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
14-24
Kód UT WoS článku
000350138100002
EID výsledku v databázi Scopus
—