The impact of the 2008-2009 crisis on the automotive industry: Global trends and firm-level effects in Central Europe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10124900" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10124900 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://eur.sagepub.com/content/22/1/20.full.pdf?ijkey=CLPu301YpSZEg6Y&keytype=finite" target="_blank" >http://eur.sagepub.com/content/22/1/20.full.pdf?ijkey=CLPu301YpSZEg6Y&keytype=finite</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0969776412460534" target="_blank" >10.1177/0969776412460534</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The impact of the 2008-2009 crisis on the automotive industry: Global trends and firm-level effects in Central Europe
Popis výsledku v původním jazyce
This article examines the 2008-2009 economic crisis in the automotive industry. The uneven nature of the crisis contributed to the gradual shift in production from traditional core areas of the global automobile industry to selected less developed economies. In this context, the paper analyzes the firm-level effects of the economic crisis in the Czech and Slovak automotive industries as two examples of automotive industry peripheries that were integrated in the European automobile production system andexperienced rapid production increases after 1990. The analysis draws on unique data collected during the survey of 274 Czech-based and 133 Slovak-based automotive firms conducted in Fall 2009 and Spring 2010, 98 company interviews conducted with automotive firms in Czechia in 2010 and 2011, and on 30 interviews conducted in Slovakia in 2011. Changes in revenues, production and employment during the economic crisis are compared between Czechia and Slovakia, and are analyzed according to
Název v anglickém jazyce
The impact of the 2008-2009 crisis on the automotive industry: Global trends and firm-level effects in Central Europe
Popis výsledku anglicky
This article examines the 2008-2009 economic crisis in the automotive industry. The uneven nature of the crisis contributed to the gradual shift in production from traditional core areas of the global automobile industry to selected less developed economies. In this context, the paper analyzes the firm-level effects of the economic crisis in the Czech and Slovak automotive industries as two examples of automotive industry peripheries that were integrated in the European automobile production system andexperienced rapid production increases after 1990. The analysis draws on unique data collected during the survey of 274 Czech-based and 133 Slovak-based automotive firms conducted in Fall 2009 and Spring 2010, 98 company interviews conducted with automotive firms in Czechia in 2010 and 2011, and on 30 interviews conducted in Slovakia in 2011. Changes in revenues, production and employment during the economic crisis are compared between Czechia and Slovakia, and are analyzed according to
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA205%2F09%2F0908" target="_blank" >GA205/09/0908: Modernizace a regionální rozvojové dopady českého automobilového průmyslu</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Urban and Regional Studies
ISSN
0969-7764
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
20-40
Kód UT WoS článku
000346910900002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84920105972