Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effects of Pillar Depth and Shielding on the Interaction of Crossing Multitunnels

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10301914" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10301914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1061/(ASCE)GT.1943-5606.0001293" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1061/(ASCE)GT.1943-5606.0001293</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1061/(ASCE)GT.1943-5606.0001293" target="_blank" >10.1061/(ASCE)GT.1943-5606.0001293</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effects of Pillar Depth and Shielding on the Interaction of Crossing Multitunnels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Any new tunnel excavation may damage adjacent existing tunnels in congested cities. To evaluate the impact of new tunnel construction on nearby existing tunnels, a series of three-dimensional centrifuge model tests were conducted with numerical backanalyses using an advanced hypoplasticity constitutive model. The influences of the pillar depth-to-diameter ratio (P/D) on two-tunnel interaction and the effects of shielding on three-tunnel interaction were investigated. The maximum measured settlement of an existing tunnel caused by a new tunnel excavation at P/D of 0.5 underneath was approximately 50% larger than that when P/D was 2.0. This is attributed to a smaller mobilized shear modulus, resulting from a larger reduction in confining stress of soil acting on the invert of the existing tunnel in the former than in the latter. When the new tunnel was excavated underneath two perpendicularly crossing tunnels, the lower existing tunnel "shielded" the upper one from the influence of tunne

  • Název v anglickém jazyce

    Effects of Pillar Depth and Shielding on the Interaction of Crossing Multitunnels

  • Popis výsledku anglicky

    Any new tunnel excavation may damage adjacent existing tunnels in congested cities. To evaluate the impact of new tunnel construction on nearby existing tunnels, a series of three-dimensional centrifuge model tests were conducted with numerical backanalyses using an advanced hypoplasticity constitutive model. The influences of the pillar depth-to-diameter ratio (P/D) on two-tunnel interaction and the effects of shielding on three-tunnel interaction were investigated. The maximum measured settlement of an existing tunnel caused by a new tunnel excavation at P/D of 0.5 underneath was approximately 50% larger than that when P/D was 2.0. This is attributed to a smaller mobilized shear modulus, resulting from a larger reduction in confining stress of soil acting on the invert of the existing tunnel in the former than in the latter. When the new tunnel was excavated underneath two perpendicularly crossing tunnels, the lower existing tunnel "shielded" the upper one from the influence of tunne

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DB - Geologie a mineralogie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Geotechnical and Geoenvironmental Engineering - ASCE

  • ISSN

    1090-0241

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    141

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000354546400007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84929687896