Alternative Energy Sources - School Project in Chemistry Lesson
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F17%3A10360692" target="_blank" >RIV/00216208:11310/17:10360692 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2011/11/PBE_XIV_final.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2011/11/PBE_XIV_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Alternative Energy Sources - School Project in Chemistry Lesson
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a school project carried outin the fourth grade of an eight year grammar school. The project arose during chemistry lessons from the questions of studentsrelated to the topic of alternative energy sources. The paper demonstrates how teachers could use an interest of the pupils to use project based education (PBE) by the rule of PBE. The second benefi t of presented project is potential development of key competencies and its connection with the cross curricular subject Democratic Citizenship.
Název v anglickém jazyce
Alternative Energy Sources - School Project in Chemistry Lesson
Popis výsledku anglicky
This paper presents a school project carried outin the fourth grade of an eight year grammar school. The project arose during chemistry lessons from the questions of studentsrelated to the topic of alternative energy sources. The paper demonstrates how teachers could use an interest of the pupils to use project based education (PBE) by the rule of PBE. The second benefi t of presented project is potential development of key competencies and its connection with the cross curricular subject Democratic Citizenship.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech XIV.
ISBN
978-80-7290-929-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
99-105
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000405467100011