Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effects of Artificial Fragrances on Human Olfactory Communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10403795" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10403795 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-17616-7_9" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-17616-7_9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-17616-7_9" target="_blank" >10.1007/978-3-030-17616-7_9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effects of Artificial Fragrances on Human Olfactory Communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Humans were once considered to be microsmatic, but recent research suggests that we can use our sense of smell to detect important, socially relevant information about conspecifics. However, much of the research conducted to-date has investigated natural, fragrance free human body odours. While this is important in order to understand the evolution of olfactory communication in humans, it fails to account for the current (and historical) widespread use of artificial fragrances. In this chapter, we outline ways in which extraneous artificial fragrances may augment the underlying body odour, or &apos;odour space&apos; of an individual, and how this might influence the perception of socially relevant information. In doing so, we describe some specific mechanisms for the interaction between body odours and artificial fragrances (blending and masking) and we discuss some recent work which has attempted to distinguish between these mechanisms.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effects of Artificial Fragrances on Human Olfactory Communication

  • Popis výsledku anglicky

    Humans were once considered to be microsmatic, but recent research suggests that we can use our sense of smell to detect important, socially relevant information about conspecifics. However, much of the research conducted to-date has investigated natural, fragrance free human body odours. While this is important in order to understand the evolution of olfactory communication in humans, it fails to account for the current (and historical) widespread use of artificial fragrances. In this chapter, we outline ways in which extraneous artificial fragrances may augment the underlying body odour, or &apos;odour space&apos; of an individual, and how this might influence the perception of socially relevant information. In doing so, we describe some specific mechanisms for the interaction between body odours and artificial fragrances (blending and masking) and we discuss some recent work which has attempted to distinguish between these mechanisms.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-15168S" target="_blank" >GA18-15168S: Vliv rodičovských charakteristik na výběr partnera</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Chemical Signals in Vertebrates 14

  • ISBN

    978-3-030-17615-0

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    107-117

  • Počet stran knihy

    260

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly