A Hands-On Set for Understanding DNA Replication, Transcription & Polymerase Chain Reaction (PCR)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10398515" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10398515 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2bjzZ0BqCq" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2bjzZ0BqCq</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1525/abt.2020.82.1.49" target="_blank" >10.1525/abt.2020.82.1.49</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Hands-On Set for Understanding DNA Replication, Transcription & Polymerase Chain Reaction (PCR)
Popis výsledku v původním jazyce
As molecular biology topics are very abstract and hard to imagine, pupils have many misconceptions regarding genetics and molecular biology. We describe how to make a cheap and easy to manufacture educational Hands-on-Set that is intended for closer examination of DNA replication, transcription, polymerase chain reaction (PCR) and random origin of mutations. During work with the set, students will become DNA or RNA polymerases and they will literally touch the DNA or RNA molecules. The set has been successfully used and it provides space for modifications to fit individual teacher's needs.
Název v anglickém jazyce
A Hands-On Set for Understanding DNA Replication, Transcription & Polymerase Chain Reaction (PCR)
Popis výsledku anglicky
As molecular biology topics are very abstract and hard to imagine, pupils have many misconceptions regarding genetics and molecular biology. We describe how to make a cheap and easy to manufacture educational Hands-on-Set that is intended for closer examination of DNA replication, transcription, polymerase chain reaction (PCR) and random origin of mutations. During work with the set, students will become DNA or RNA polymerases and they will literally touch the DNA or RNA molecules. The set has been successfully used and it provides space for modifications to fit individual teacher's needs.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The American Biology Teacher
ISSN
0002-7685
e-ISSN
—
Svazek periodika
82
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
49-51
Kód UT WoS článku
000508435100008
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85078529262