Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The European migration crisis and the status of immigrant children in educational systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10414474" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10414474 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The European migration crisis and the status of immigrant children in educational systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter deals with the historical context of the migration policy of the states of the European Union with regard to the position of children in the educational system of selected states. It attempts to explain how, in the context of the 2015 migration crisis, European countries are choosing diverse refugee reception strategies, discussing the impact of their historical migration experience in the second half of the 20th century. It is the migration experience of states that greatly influences the public opinion of immigrant states and also their policy towards refugees. Together with economic and political motives, it played the most important role in choosing the destination of refugees during the migration crisis. Finally, the relationship between immigration policy and the success of immigrant children in the educational process is addressed.

  • Název v anglickém jazyce

    The European migration crisis and the status of immigrant children in educational systems

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with the historical context of the migration policy of the states of the European Union with regard to the position of children in the educational system of selected states. It attempts to explain how, in the context of the 2015 migration crisis, European countries are choosing diverse refugee reception strategies, discussing the impact of their historical migration experience in the second half of the 20th century. It is the migration experience of states that greatly influences the public opinion of immigrant states and also their policy towards refugees. Together with economic and political motives, it played the most important role in choosing the destination of refugees during the migration crisis. Finally, the relationship between immigration policy and the success of immigrant children in the educational process is addressed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Educational Research and Schooling in Rural Europe: An Engagement with Changing Patterns of Education, Space, and Place

  • ISBN

    978-1-64802-163-3

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    357-367

  • Počet stran knihy

    395

  • Název nakladatele

    Information Age Publishing

  • Místo vydání

    Charlotte

  • Kód UT WoS kapitoly