Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Art out of place? Toilets and tribal folk art in Jharkhand

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10416851" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10416851 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LBXGoMRoNJ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LBXGoMRoNJ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Art out of place? Toilets and tribal folk art in Jharkhand

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper critically examines a strategy that the government of the state of Jharkhand in India is using to encourage toilet usage in rural areas - namely, the painting and decoration of toilets that were constructed with the help of government funds. This &quot;toilet art&quot; that is being encouraged, often makes use of elements of the traditional tribal mural traditions of Jharkhand, and in some cases these traditions have been actively promoted for the purpose of decorating toilets as well as for sanitation-related messaging on walls more generally. The strategy is situated within the context of the Swachh Bharat Mission, which is a pan-India sanitation campaign and which so far has been largely aimed at constructing toilets in rural areas and encouraging their use. Along with examining this strategy, the paper offers suggestions for how it could be made more effective and relevant.

  • Název v anglickém jazyce

    Art out of place? Toilets and tribal folk art in Jharkhand

  • Popis výsledku anglicky

    This paper critically examines a strategy that the government of the state of Jharkhand in India is using to encourage toilet usage in rural areas - namely, the painting and decoration of toilets that were constructed with the help of government funds. This &quot;toilet art&quot; that is being encouraged, often makes use of elements of the traditional tribal mural traditions of Jharkhand, and in some cases these traditions have been actively promoted for the purpose of decorating toilets as well as for sanitation-related messaging on walls more generally. The strategy is situated within the context of the Swachh Bharat Mission, which is a pan-India sanitation campaign and which so far has been largely aimed at constructing toilets in rural areas and encouraging their use. Along with examining this strategy, the paper offers suggestions for how it could be made more effective and relevant.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-10396S" target="_blank" >GA19-10396S: Udržitelnost změn sanitačních poměrů v zemích s nízkým a středním příjmem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Adivasi and Indigenous Studies

  • ISSN

    2394-5524

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    91-104

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus