Art out of place? Toilets and tribal folk art in Jharkhand
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10416851" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10416851 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LBXGoMRoNJ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LBXGoMRoNJ</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Art out of place? Toilets and tribal folk art in Jharkhand
Popis výsledku v původním jazyce
This paper critically examines a strategy that the government of the state of Jharkhand in India is using to encourage toilet usage in rural areas - namely, the painting and decoration of toilets that were constructed with the help of government funds. This "toilet art" that is being encouraged, often makes use of elements of the traditional tribal mural traditions of Jharkhand, and in some cases these traditions have been actively promoted for the purpose of decorating toilets as well as for sanitation-related messaging on walls more generally. The strategy is situated within the context of the Swachh Bharat Mission, which is a pan-India sanitation campaign and which so far has been largely aimed at constructing toilets in rural areas and encouraging their use. Along with examining this strategy, the paper offers suggestions for how it could be made more effective and relevant.
Název v anglickém jazyce
Art out of place? Toilets and tribal folk art in Jharkhand
Popis výsledku anglicky
This paper critically examines a strategy that the government of the state of Jharkhand in India is using to encourage toilet usage in rural areas - namely, the painting and decoration of toilets that were constructed with the help of government funds. This "toilet art" that is being encouraged, often makes use of elements of the traditional tribal mural traditions of Jharkhand, and in some cases these traditions have been actively promoted for the purpose of decorating toilets as well as for sanitation-related messaging on walls more generally. The strategy is situated within the context of the Swachh Bharat Mission, which is a pan-India sanitation campaign and which so far has been largely aimed at constructing toilets in rural areas and encouraging their use. Along with examining this strategy, the paper offers suggestions for how it could be made more effective and relevant.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-10396S" target="_blank" >GA19-10396S: Udržitelnost změn sanitačních poměrů v zemích s nízkým a středním příjmem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Adivasi and Indigenous Studies
ISSN
2394-5524
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
IN - Indická republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
91-104
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—