Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Scientometry of Domestic non-English Didactic Journals

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10419371" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10419371 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Scientometry of Domestic non-English Didactic Journals

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study is to propose metrics that are based on publicly available data and do not require citation analysis (in this case unavailable) that are usable for evaluating local didactic journals. Based on a literature review and our suggestions, we compiled a set of indicators divided into four groups as follows - editorial board, website, indexing, and author guidelines. Preliminary testing on journals of didactics of biology and pedagogy from the Czech and Slovak Republics advise that the set of proposed indicators is capable of distinguishing the quality of journals, although its limits compared to citation metrics are obvious.

  • Název v anglickém jazyce

    Scientometry of Domestic non-English Didactic Journals

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to propose metrics that are based on publicly available data and do not require citation analysis (in this case unavailable) that are usable for evaluating local didactic journals. Based on a literature review and our suggestions, we compiled a set of indicators divided into four groups as follows - editorial board, website, indexing, and author guidelines. Preliminary testing on journals of didactics of biology and pedagogy from the Czech and Slovak Republics advise that the set of proposed indicators is capable of distinguishing the quality of journals, although its limits compared to citation metrics are obvious.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9th International Conference New Perspectives in Science Education

  • ISBN

    978-88-85813-90-8

  • ISSN

    2384-9509

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    82-85

  • Název nakladatele

    Filodiritto Publisher

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Florence, Italy

  • Datum konání akce

    19. 3. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku