Scientometry of Domestic non-English Didactic Journals
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10419371" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10419371 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Scientometry of Domestic non-English Didactic Journals
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the study is to propose metrics that are based on publicly available data and do not require citation analysis (in this case unavailable) that are usable for evaluating local didactic journals. Based on a literature review and our suggestions, we compiled a set of indicators divided into four groups as follows - editorial board, website, indexing, and author guidelines. Preliminary testing on journals of didactics of biology and pedagogy from the Czech and Slovak Republics advise that the set of proposed indicators is capable of distinguishing the quality of journals, although its limits compared to citation metrics are obvious.
Název v anglickém jazyce
Scientometry of Domestic non-English Didactic Journals
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to propose metrics that are based on publicly available data and do not require citation analysis (in this case unavailable) that are usable for evaluating local didactic journals. Based on a literature review and our suggestions, we compiled a set of indicators divided into four groups as follows - editorial board, website, indexing, and author guidelines. Preliminary testing on journals of didactics of biology and pedagogy from the Czech and Slovak Republics advise that the set of proposed indicators is capable of distinguishing the quality of journals, although its limits compared to citation metrics are obvious.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
9th International Conference New Perspectives in Science Education
ISBN
978-88-85813-90-8
ISSN
2384-9509
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
82-85
Název nakladatele
Filodiritto Publisher
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Florence, Italy
Datum konání akce
19. 3. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—