Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Historicky významné budovy jako cíl petrologické exkurze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10443151" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10443151 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2N6RPtCwH2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2N6RPtCwH2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2020.3.2" target="_blank" >10.14712/25337556.2020.3.2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Historicky významné budovy jako cíl petrologické exkurze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek nabízí námět na školní exkurzi zaměřenou na výuku hornin. Jeho cílem je usnadnit učitelům &quot;negeologům&quot; přípravu petrologické exkurze, která využívá městský prostor. Článek popisuje trasu vedoucí po pražských památkách Nového a Starého Města, během níž je možné žákům ukázat různé horniny jakožto stavební materiál historických budov (jmenovitě opuku, pískovec, žulu, travertin, hadec, mramor a břidlici). Na trase jsou zastoupeny budovy z různých historických období. Součástí textu jsou také návrhy úkolů do pracovního listu pro žáky.

  • Název v anglickém jazyce

    Historical Buildings as Subject of Historical Buildings as Subject of School Petrological Field Trip

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to provide secondary school teachers with a draft of a geological school field trip focused on rocks. It facilitates preparation of a petrological field trip that makes use of an urban environment. The paper describes a route running through the New Town and the Old Town in Prague that enables pupils to learn about various rocks which are used as building materials for historical monuments (namely marlite, sandstone, granite, travertine, serpentinite, marble, and slate). Buildings that can be seen on this route were built in various historical periods. The text also suggests tasks for pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biologie-Chemie-Zeměpis

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    15-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus