Historicky významné budovy jako cíl petrologické exkurze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10443151" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10443151 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2N6RPtCwH2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2N6RPtCwH2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2020.3.2" target="_blank" >10.14712/25337556.2020.3.2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Historicky významné budovy jako cíl petrologické exkurze
Popis výsledku v původním jazyce
Článek nabízí námět na školní exkurzi zaměřenou na výuku hornin. Jeho cílem je usnadnit učitelům "negeologům" přípravu petrologické exkurze, která využívá městský prostor. Článek popisuje trasu vedoucí po pražských památkách Nového a Starého Města, během níž je možné žákům ukázat různé horniny jakožto stavební materiál historických budov (jmenovitě opuku, pískovec, žulu, travertin, hadec, mramor a břidlici). Na trase jsou zastoupeny budovy z různých historických období. Součástí textu jsou také návrhy úkolů do pracovního listu pro žáky.
Název v anglickém jazyce
Historical Buildings as Subject of Historical Buildings as Subject of School Petrological Field Trip
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to provide secondary school teachers with a draft of a geological school field trip focused on rocks. It facilitates preparation of a petrological field trip that makes use of an urban environment. The paper describes a route running through the New Town and the Old Town in Prague that enables pupils to learn about various rocks which are used as building materials for historical monuments (namely marlite, sandstone, granite, travertine, serpentinite, marble, and slate). Buildings that can be seen on this route were built in various historical periods. The text also suggests tasks for pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Biologie-Chemie-Zeměpis
ISSN
1210-3349
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
15-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—