Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Národní odborné časopisy a analýza H-indexu členů jejich redakčních rad

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10429723" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10429723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=l-vS9ukFRS" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=l-vS9ukFRS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.1904" target="_blank" >10.14712/23362189.2021.1904</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Národní odborné časopisy a analýza H-indexu členů jejich redakčních rad

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Národní časopisy jsou důležitým prostředkem pro pěstování dialogu o směřování jednotlivých oborů. Členové redakčních rad těchto časopisů mohou ovlivnit kodifikaci měřítek prací publikovaných v daném oboru, bývají proto označováni jako gatekeepers, tedy &quot;strážci brá- ny vybírající, který obsah a forma vědeckého sdělení jsou přijatelné&quot;. Abychom si vytvořili alespoň přibližnou představu o složení redakčních rad, můžeme využít scientometrické údaje. Ačkoli jsou obdobné analýzy u zahraničních periodik běžné, v našem národním prostředí jsme takovou studii nedohledali. U modelového souboru českých a slovenských časopisů z oblasti pedagogiky a didaktiky biologie jsme proto v databázi WOS vyhledali H-index členů redakčních rad a porovnali domácí a zahraniční členy z pohledu tohoto kritéria. H-index se nám podařilo dohledat u většiny domácích a zahraničních členů, neúplnost dat byla způsobena nejednoznačností interpretace a přiřazení dat dostupných v databázi WOS. Mezi některými časopisy jsme prokázali statisticky významné rozdíly v H-skóre (průměrný H-index členů redakčních rad), pro tuto analýzu jsme použili Kruskalův-Wallisův testu. Pomocí Mannova-Whitneyho U-testu jsme ukázali, že faktor indexace časopisu v databázi Scopus nemá signifikantní vliv na H-skóre časopisu. Příspěvek zahraničních členů redakčních rad k H-skóre časopisu byl, v porovnání s příspěvkem domácích členů, signifikantně vyšší pouze u tří časopisů, u ostatních byl příspěvek domácích a zahraničních členů vyrovnaný (zde jsme použili Pearsonův chí-kvadrát test).

  • Název v anglickém jazyce

    National Journals and Analysis of H-index of Editorial National Journals and Analysis of H-index of Editorial Board Members

  • Popis výsledku anglicky

    National journals are important means of fostering dialogue on the aims of individual fields. The members of the editorial boards of these journals can infl uence the codification of the standards of manuscripts published in the given field, and therefore they are referred to as gatekeepers, i.e. &quot;choosing which content and form of scientific communication is acceptable&quot;. We can use scientometric data to get at least a rough idea of the composition of editorial boards. Although similar analyses are common in foreign journals, we did not find such a study dealing with national journals. Therefore, in a model set of Czech and Slovak journals in the field of pedagogy and didactics of biology, we searched the WOS database for the H-index of members of editorial boards and compared local and foreign members in terms of this criterion. We managed to find the H-index of most local and foreign members; the incompleteness of the data was caused by ambiguity in the interpretation and assignment of data available in the WOS database. We showed statistically significant differences in the H-score (average H-index of members of editorial boards) between some journals. The Kruskal-Wallis test was used for this analysis. Using the Mann-Whitney U test, we showed that the index of a journal in the Scopus database has no significant effect on the H-score of the journal. The contribution of foreign members of editorial boards to the H-score of the journal was, compared to the contribution of local members, significantly higher in only three journals; in the others the contribution of local and foreign members was balanced (Pearson&apos;s chi-square test).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    278-296

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus