Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitudes of high school students toward genetically modified organisms and their knowledge about this topic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10432982" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10432982 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitudes of high school students toward genetically modified organisms and their knowledge about this topic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We investigated attitudes of Czech high school students&apos; toward genetically modified organisms (GMOs) and their knowledge about GMOs and looked for correlation between them. In this pilot study, 185 Czech students from 6 different high schools completed a survey using a translated and modified questionnaire. The mean attitude of students toward GMOs was positive. Free-time activities, teachers and the frequency of purchase of organic food had an influence on students&apos; attitudes toward GMOs. An influence of father&apos;s education planned studies&apos; focus, and students&apos; attitudes toward biology on knowledge about GMOs was found. Students&apos; attitudes toward and knowledge about GMOs did not correlate.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of high school students toward genetically modified organisms and their knowledge about this topic

  • Popis výsledku anglicky

    We investigated attitudes of Czech high school students&apos; toward genetically modified organisms (GMOs) and their knowledge about GMOs and looked for correlation between them. In this pilot study, 185 Czech students from 6 different high schools completed a survey using a translated and modified questionnaire. The mean attitude of students toward GMOs was positive. Free-time activities, teachers and the frequency of purchase of organic food had an influence on students&apos; attitudes toward GMOs. An influence of father&apos;s education planned studies&apos; focus, and students&apos; attitudes toward biology on knowledge about GMOs was found. Students&apos; attitudes toward and knowledge about GMOs did not correlate.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-Based Education and other Activating Strategies in Science Education XVIII. Conference proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    194-200

  • Název nakladatele

    Faculty of Education, Charles University

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000728144300021