Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Open schooling through the eyes of experts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10475042" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10475042 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/22:10475042

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Open schooling through the eyes of experts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Open schooling is a new concept used in policy making based on cooperation between schools and wider society. Students in cooperation with other stakeholders are actively involved in solving real-life projects related to their community. Thinking retrospectively, connecting experts with open schooling projects, there appears to be challenges involving the students, the schools and the communities. Because such obstacles need to be overcome in order to successfully implement open schooling projects, we share experience of experts and schools on how to deal with these barriers.

  • Název v anglickém jazyce

    Open schooling through the eyes of experts

  • Popis výsledku anglicky

    Open schooling is a new concept used in policy making based on cooperation between schools and wider society. Students in cooperation with other stakeholders are actively involved in solving real-life projects related to their community. Thinking retrospectively, connecting experts with open schooling projects, there appears to be challenges involving the students, the schools and the communities. Because such obstacles need to be overcome in order to successfully implement open schooling projects, we share experience of experts and schools on how to deal with these barriers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based and other student-activation strategies and issues in science education XX. – Conference proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    20-26

  • Název nakladatele

    PedF UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001328097000003