Open schooling through the eyes of experts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10475042" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10475042 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/22:10475042
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Open schooling through the eyes of experts
Popis výsledku v původním jazyce
Open schooling is a new concept used in policy making based on cooperation between schools and wider society. Students in cooperation with other stakeholders are actively involved in solving real-life projects related to their community. Thinking retrospectively, connecting experts with open schooling projects, there appears to be challenges involving the students, the schools and the communities. Because such obstacles need to be overcome in order to successfully implement open schooling projects, we share experience of experts and schools on how to deal with these barriers.
Název v anglickém jazyce
Open schooling through the eyes of experts
Popis výsledku anglicky
Open schooling is a new concept used in policy making based on cooperation between schools and wider society. Students in cooperation with other stakeholders are actively involved in solving real-life projects related to their community. Thinking retrospectively, connecting experts with open schooling projects, there appears to be challenges involving the students, the schools and the communities. Because such obstacles need to be overcome in order to successfully implement open schooling projects, we share experience of experts and schools on how to deal with these barriers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based and other student-activation strategies and issues in science education XX. – Conference proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
20-26
Název nakladatele
PedF UK
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
001328097000003