Aplikace deduktivního a induktivního přístupu ve výuce témat regionální geografie v předmětu vlastivěda
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10490238" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10490238 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0241-2022" target="_blank" >https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0241-2022</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0241-2022" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M280-0241-2022</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aplikace deduktivního a induktivního přístupu ve výuce témat regionální geografie v předmětu vlastivěda
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola je součástí knihy, která představuje téma produktivní kultury učení a usazuje je do širšího didaktického kontextu. V první části jsou jakožto teoretický rámec představeny tři hlavní oblasti produktivní kultury učení: 1. jasnost, strukturovanost, soudržnost, 2. kognitivní aktivizace, instrumentalizace a semantizace obsahu, 3. podpůrné učební prostředí. Druhou část knihy tvoří 17 didaktických kazuistik zpracovaných týmy oborových didaktiků a učitelů v praxi. Cílem kazuistik je ilustrovat klíčové oblasti produktivní kultury učení.
Název v anglickém jazyce
Application of deductive and inductive approach in teaching regional geography topics in the subject of homeland studies
Popis výsledku anglicky
The chapter is part of a book that introduces the topic of productive learning cultures and places them in a broader didactic context. In the first part, three main areas of a productive learning culture are introduced as a theoretical framework: 1. clarity, structure, coherence, 2. cognitive activation, instrumentalization and semantization of content, 3. supportive learning environment. The second part of the book consists of 17 didactic case studies developed by teams of subject didacticians and practicing teachers. The case studies aim to illustrate key areas of a productive learning culture.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách
ISBN
978-80-280-0240-4
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
359-375
Počet stran knihy
400
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—