Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of city public transportation use on the competitiveness between high-speed rail and the car: The example of the Prague - Brno connection

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10479993" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10479993 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZkQjdishut" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZkQjdishut</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/revecp-2022-0018" target="_blank" >10.2478/revecp-2022-0018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of city public transportation use on the competitiveness between high-speed rail and the car: The example of the Prague - Brno connection

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to determine how fast the HSR connection in conjunction with public transport between Brno and Prague should be in order to be time-competitive with car use. Brno and Prague are the largest agglomerations in Czechia and, according to the Czech government&apos;s plan, the first HSR will be built between them. The competitive speed of high-speed trains is derived from mathematical accessibility models created in GIS. The route planner in Google Maps and control supplementary sources were used as a source of data on the speed of public transport connections and the travel time of cars. The effect of a possible relocation of the main Brno railway station is also considered. The derived optimal competitive speed is slightly higher than the current plans assume.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of city public transportation use on the competitiveness between high-speed rail and the car: The example of the Prague - Brno connection

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to determine how fast the HSR connection in conjunction with public transport between Brno and Prague should be in order to be time-competitive with car use. Brno and Prague are the largest agglomerations in Czechia and, according to the Czech government&apos;s plan, the first HSR will be built between them. The competitive speed of high-speed trains is derived from mathematical accessibility models created in GIS. The route planner in Google Maps and control supplementary sources were used as a source of data on the speed of public transport connections and the travel time of cars. The effect of a possible relocation of the main Brno railway station is also considered. The derived optimal competitive speed is slightly higher than the current plans assume.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_026%2F0008430" target="_blank" >EF16_026/0008430: Nová mobilita - vysokorychlostní dopravní systémy a dopravní chování populace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Národohospodářský obzor

  • ISSN

    1213-2446

  • e-ISSN

    1804-1663

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    35-46

  • Kód UT WoS článku

    000906007600003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85145617254