Jak překonat limity začlenění GIS do výuky? aneb Méně než 15 minut od babičky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F24%3A10484509" target="_blank" >RIV/00216208:11310/24:10484509 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eyA8at~HH9" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eyA8at~HH9</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak překonat limity začlenění GIS do výuky? aneb Méně než 15 minut od babičky
Popis výsledku v původním jazyce
Využívání GIS ve výuce si učitelé velmi často spojují s množstvím limitů a komplikací, které takovou výuku provází. Proto se raději využití GIS v hodinách vyhýbají. Jsou ale tyto obavy oprávněné, nebo se jedná ve většině případů o problémy překonané či překonatelné? Článek přináší ukázkovou 45minutovou lekci do výuky zeměpisu na základních školách, která má za cíl učitelům ukázat, že množství faktorů limitující implementaci GIS je již překonáno a využití GIS ve výuce je mnohem jednodušší, než se na první pohled může zdát.
Název v anglickém jazyce
How to overcome the limits of incorporating GIS in education? or Less than 15 minutes from grandma
Popis výsledku anglicky
How to overcome the limits of incorporating GIS in education? Teachers are often worried about the use of GIS in the classroom. These concerns are related to the many limitations and complications teachers associate with teaching with GIS. As a result they do not include GIS in their lessons. But are these concerns real, or are they mostly overcome? This article presents a sample 45-minute lesson for the subject of geography at a lower secondary school, which aims to show teachers that many of the factors limiting the implementation of GIS have been overcome and that using GIS in the classroom is much easier than it may seem.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geografické rozhledy
ISSN
1210-3004
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
28-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—