Role of online supportive environment in professional development of in-service teachers - case of TELMAE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F06%3A10069713" target="_blank" >RIV/00216208:11320/06:10069713 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Role of online supportive environment in professional development of in-service teachers - case of TELMAE
Popis výsledku v původním jazyce
he paper provides a structured overview drawing on the results of the first four years of a country-wide activity focused on professional development of science teachers. This activity, organized by the Laboratory of Distance Education, Charles University in Prague within the framework of the State Information Policy (SIP) in Education Program, started in 2001, and it has become one of the top online learning activities in the country. The paper introduces the whole developed system of in-service teacher training on a "voluntary basis" and focuses on the TELMAE Science Teachers' Online Supportive Environment, developed also at the Laboratory of Distance Education at Charles University.
Název v anglickém jazyce
Role of online supportive environment in professional development of in-service teachers - case of TELMAE
Popis výsledku anglicky
he paper provides a structured overview drawing on the results of the first four years of a country-wide activity focused on professional development of science teachers. This activity, organized by the Laboratory of Distance Education, Charles University in Prague within the framework of the State Information Policy (SIP) in Education Program, started in 2001, and it has become one of the top online learning activities in the country. The paper introduces the whole developed system of in-service teacher training on a "voluntary basis" and focuses on the TELMAE Science Teachers' Online Supportive Environment, developed also at the Laboratory of Distance Education at Charles University.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education for the 21st Century ? Impact of ICT and Digital Resources
ISBN
0-387-34627-9
ISSN
1571-5736
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Springer-Verlag GmbH
Místo vydání
Santiago de Chile
Místo konání akce
Santiogo, Chile
Datum konání akce
21. 8. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000239949700044