How Do Place and Objects Combine? What-where memory for Human-Like Agents
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00206981" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00206981 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68081740:_____/09:00333310
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How Do Place and Objects Combine? What-where memory for Human-Like Agents
Popis výsledku v původním jazyce
Believable spatial behaviour is important for intelligent virtual agents acting in human-like environments, such as buildings or cities. Existing models of spatial cognition and memory for these agents are predominantly aimed at issues of navigation andlearning of topology of the environment. The issue of representing information about possible objects- locations in a familiar environment, information that can evolve over long periods, has not been sufficiently studied. Here, we present a novel representation for 'what-where' information: memory for locations of objects. We investigate how this representation is formed and how it evolves using a simplified model of a virtual character. The behaviour of the model is also compared with behaviour of realhumans conducting an analogical task.
Název v anglickém jazyce
How Do Place and Objects Combine? What-where memory for Human-Like Agents
Popis výsledku anglicky
Believable spatial behaviour is important for intelligent virtual agents acting in human-like environments, such as buildings or cities. Existing models of spatial cognition and memory for these agents are predominantly aimed at issues of navigation andlearning of topology of the environment. The issue of representing information about possible objects- locations in a familiar environment, information that can evolve over long periods, has not been sufficiently studied. Here, we present a novel representation for 'what-where' information: memory for locations of objects. We investigate how this representation is formed and how it evolves using a simplified model of a virtual character. The behaviour of the model is also compared with behaviour of realhumans conducting an analogical task.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1ET100300517" target="_blank" >1ET100300517: Metody inteligentních systémů a jejich aplikace při dobývání znalostí a zpracování přirozeného jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Intelligent Virtual Agents, LNAI
ISBN
978-3-642-04379-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Berlin
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000270543400007