Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Do Place and Objects Combine? What-where memory for Human-Like Agents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00206981" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00206981 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68081740:_____/09:00333310

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Do Place and Objects Combine? What-where memory for Human-Like Agents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Believable spatial behaviour is important for intelligent virtual agents acting in human-like environments, such as buildings or cities. Existing models of spatial cognition and memory for these agents are predominantly aimed at issues of navigation andlearning of topology of the environment. The issue of representing information about possible objects- locations in a familiar environment, information that can evolve over long periods, has not been sufficiently studied. Here, we present a novel representation for 'what-where' information: memory for locations of objects. We investigate how this representation is formed and how it evolves using a simplified model of a virtual character. The behaviour of the model is also compared with behaviour of realhumans conducting an analogical task.

  • Název v anglickém jazyce

    How Do Place and Objects Combine? What-where memory for Human-Like Agents

  • Popis výsledku anglicky

    Believable spatial behaviour is important for intelligent virtual agents acting in human-like environments, such as buildings or cities. Existing models of spatial cognition and memory for these agents are predominantly aimed at issues of navigation andlearning of topology of the environment. The issue of representing information about possible objects- locations in a familiar environment, information that can evolve over long periods, has not been sufficiently studied. Here, we present a novel representation for 'what-where' information: memory for locations of objects. We investigate how this representation is formed and how it evolves using a simplified model of a virtual character. The behaviour of the model is also compared with behaviour of realhumans conducting an analogical task.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1ET100300517" target="_blank" >1ET100300517: Metody inteligentních systémů a jejich aplikace při dobývání znalostí a zpracování přirozeného jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Intelligent Virtual Agents, LNAI

  • ISBN

    978-3-642-04379-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Berlin

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000270543400007