Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak může fyzika přispívat k rozvíjení kompetencí žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00207219" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00207219 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak může fyzika přispívat k rozvíjení kompetencí žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V návaznosti na klíčové kompetence uvedené ve schváleném Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia ČR byl ve výzkumném projektu NPVII- 'Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol' také řešen úkol, jak může výuka fyziky konkrétně přispívat k rozvíjení kompetencí žáků na gymnáziu. Do podmínek výuky fyziky byly rozepsány dílčí činnosti žáků a učitelů fyziky tak, jak by se mohly projevovat nebo trénovat u jednotlivých částí každé klíčové kompetence. Přitom se předpokládala návaznost na kompetence, kterých by měli žáci dosáhnout na konci základního vzdělávání. Snahou také bylo představit si za klíčovými kompetencemi a jejich částmi konkrétní činnost, která se může v předmětu fyzika realizovat.

  • Název v anglickém jazyce

    How can Physics contribute to students´ key competences development

  • Popis výsledku anglicky

    As a link up to the key competences stated in the Authorized General Educational Program for grammar schools in the Czech Republic, there was a research project NPVII - 'Physics education for universal preparation and development of human resources on the Elementary and High school levels' with a task to solve - how can Physics contribute to students´ key competences development in grammar schools. Sectional activities of pupils and Physics teachers were itemized within the conditions of Physics instruction in order to show how these activities could be displayed and practised in particular parts of each key competence. At the same time, a link up to the competences the pupils should accomplish at the end of their elementary education was assumed. As another goal there was aspiration to visualise specific activities that lie behind key competences and their parts and can be carried out in the subject of Physics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník abstraktů z XVI. mezinárodní konference DYDFYZ

  • ISBN

    978-80-8094-496-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Konštantina Filozofa

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku