Jak může fyzika přispívat k rozvíjení kompetencí žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00207219" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00207219 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak může fyzika přispívat k rozvíjení kompetencí žáků
Popis výsledku v původním jazyce
V návaznosti na klíčové kompetence uvedené ve schváleném Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia ČR byl ve výzkumném projektu NPVII- 'Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol' také řešen úkol, jak může výuka fyziky konkrétně přispívat k rozvíjení kompetencí žáků na gymnáziu. Do podmínek výuky fyziky byly rozepsány dílčí činnosti žáků a učitelů fyziky tak, jak by se mohly projevovat nebo trénovat u jednotlivých částí každé klíčové kompetence. Přitom se předpokládala návaznost na kompetence, kterých by měli žáci dosáhnout na konci základního vzdělávání. Snahou také bylo představit si za klíčovými kompetencemi a jejich částmi konkrétní činnost, která se může v předmětu fyzika realizovat.
Název v anglickém jazyce
How can Physics contribute to students´ key competences development
Popis výsledku anglicky
As a link up to the key competences stated in the Authorized General Educational Program for grammar schools in the Czech Republic, there was a research project NPVII - 'Physics education for universal preparation and development of human resources on the Elementary and High school levels' with a task to solve - how can Physics contribute to students´ key competences development in grammar schools. Sectional activities of pupils and Physics teachers were itemized within the conditions of Physics instruction in order to show how these activities could be displayed and practised in particular parts of each key competence. At the same time, a link up to the competences the pupils should accomplish at the end of their elementary education was assumed. As another goal there was aspiration to visualise specific activities that lie behind key competences and their parts and can be carried out in the subject of Physics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník abstraktů z XVI. mezinárodní konference DYDFYZ
ISBN
978-80-8094-496-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Konštantina Filozofa
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—