Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hydraulic Erosion Using Smoothed Particle Hydrodynamics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00207367" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00207367 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11320/09:10082101

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hydraulic Erosion Using Smoothed Particle Hydrodynamics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a new technique for modification of 3D terrains by hydraulic erosion. It efficiently couples fluid simulation using a Lagrangian approach, namely the Smoothed Particle Hydrodynamics (SPH) method, and a physically-based erosion model adopted from an Eulerian approach. The eroded sediment is associated with the SPH particles and is advected both implicitly, due to the particle motion, and explicitly, through an additional velocity field, which accounts for the sediment transfer betweenthe particles. We propose a new donor-acceptor scheme for the explicit advection in SPH. Boundary particles associated to the terrain are used to mediate sediment exchange between the SPH particles and the terrain itself. Our results show that this particle-based method is efficient for the erosion of dense, large, and sparse fluid. Our implementation provides interactive results for scenes with up to 25,000 particles.

  • Název v anglickém jazyce

    Hydraulic Erosion Using Smoothed Particle Hydrodynamics

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a new technique for modification of 3D terrains by hydraulic erosion. It efficiently couples fluid simulation using a Lagrangian approach, namely the Smoothed Particle Hydrodynamics (SPH) method, and a physically-based erosion model adopted from an Eulerian approach. The eroded sediment is associated with the SPH particles and is advected both implicitly, due to the particle motion, and explicitly, through an additional velocity field, which accounts for the sediment transfer betweenthe particles. We propose a new donor-acceptor scheme for the explicit advection in SPH. Boundary particles associated to the terrain are used to mediate sediment exchange between the SPH particles and the terrain itself. Our results show that this particle-based method is efficient for the erosion of dense, large, and sparse fluid. Our implementation provides interactive results for scenes with up to 25,000 particles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computer Graphics Forum

  • ISSN

    0167-7055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000264544700007

  • EID výsledku v databázi Scopus