Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards Planning the History of a Virtual Agent

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F10%3A10057691" target="_blank" >RIV/00216208:11320/10:10057691 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards Planning the History of a Virtual Agent

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Episodic memory is an important component of "minds" of many long-living virtual agents, for instance non-player characters from role-playing games. So far, research on episodic memory modeling in the context of these agents has focused mostly on producing the memory content online, that is, when the agent is being simulated. In this paper, we address a complementary issue: automatic generation of the memory content off-line. The intended use is generating memories that anticipate the start of the simulation, that is, generating history of an agent. We propose here a complex design method enabling a designer to specify high-level requirements on the agent's history and use planning to generate this history according to these requirements. We also detail that part of this method that concerns itself with the planning, and describe a prototype implementation and the first results.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards Planning the History of a Virtual Agent

  • Popis výsledku anglicky

    Episodic memory is an important component of "minds" of many long-living virtual agents, for instance non-player characters from role-playing games. So far, research on episodic memory modeling in the context of these agents has focused mostly on producing the memory content online, that is, when the agent is being simulated. In this paper, we address a complementary issue: automatic generation of the memory content off-line. The intended use is generating memories that anticipate the start of the simulation, that is, generating history of an agent. We propose here a complex design method enabling a designer to specify high-level requirements on the agent's history and use planning to generate this history according to these requirements. We also detail that part of this method that concerns itself with the planning, and describe a prototype implementation and the first results.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů