Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Connection Between Motivation Towards Physics Learning and Type of School, Students' Sex, Year of Study and Other Factors

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F10%3A10082353" target="_blank" >RIV/00216208:11320/10:10082353 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Connection Between Motivation Towards Physics Learning and Type of School, Students' Sex, Year of Study and Other Factors

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with some of the results of questionnaire research conducted during the years 2006 - 2008 in the Czech Republic. Almost 1900 students of lower secondary schools and more than 2000 students of upper secondary schools scaled their opinions on the following statements: I learn physics because - I want to have good marks; my parents want me to have good marks; I will need physics later on when studying at secondary school or university; I like physics; I think that physics is important; myparents think that physics is important; I want to know how things around me work; I will need physics in my future profession. The answers were analyzed according the type of school they attend, their sex, the year of study, and according other factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Connection Between Motivation Towards Physics Learning and Type of School, Students' Sex, Year of Study and Other Factors

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with some of the results of questionnaire research conducted during the years 2006 - 2008 in the Czech Republic. Almost 1900 students of lower secondary schools and more than 2000 students of upper secondary schools scaled their opinions on the following statements: I learn physics because - I want to have good marks; my parents want me to have good marks; I will need physics later on when studying at secondary school or university; I like physics; I think that physics is important; myparents think that physics is important; I want to know how things around me work; I will need physics in my future profession. The answers were analyzed according the type of school they attend, their sex, the year of study, and according other factors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GIREP 2008 International Conference Physics Curriculum Design and Development and Validation

  • ISBN

    978-9963-689-21-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    The Learning Science Group, Department of Educational Studies, University of Cyprus

  • Místo vydání

    Nicosia

  • Místo konání akce

    Nicosia, Cyprus

  • Datum konání akce

    18. 8. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku