Connection Between Motivation Towards Physics Learning and Type of School, Students' Sex, Year of Study and Other Factors
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F10%3A10082353" target="_blank" >RIV/00216208:11320/10:10082353 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Connection Between Motivation Towards Physics Learning and Type of School, Students' Sex, Year of Study and Other Factors
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with some of the results of questionnaire research conducted during the years 2006 - 2008 in the Czech Republic. Almost 1900 students of lower secondary schools and more than 2000 students of upper secondary schools scaled their opinions on the following statements: I learn physics because - I want to have good marks; my parents want me to have good marks; I will need physics later on when studying at secondary school or university; I like physics; I think that physics is important; myparents think that physics is important; I want to know how things around me work; I will need physics in my future profession. The answers were analyzed according the type of school they attend, their sex, the year of study, and according other factors.
Název v anglickém jazyce
Connection Between Motivation Towards Physics Learning and Type of School, Students' Sex, Year of Study and Other Factors
Popis výsledku anglicky
The article deals with some of the results of questionnaire research conducted during the years 2006 - 2008 in the Czech Republic. Almost 1900 students of lower secondary schools and more than 2000 students of upper secondary schools scaled their opinions on the following statements: I learn physics because - I want to have good marks; my parents want me to have good marks; I will need physics later on when studying at secondary school or university; I like physics; I think that physics is important; myparents think that physics is important; I want to know how things around me work; I will need physics in my future profession. The answers were analyzed according the type of school they attend, their sex, the year of study, and according other factors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
GIREP 2008 International Conference Physics Curriculum Design and Development and Validation
ISBN
978-9963-689-21-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
The Learning Science Group, Department of Educational Studies, University of Cyprus
Místo vydání
Nicosia
Místo konání akce
Nicosia, Cyprus
Datum konání akce
18. 8. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—