STUDY OF CONVECTIVE STORM-TOP FEATURES USING DATA FROM THE A-TRAIN SATELLITES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F10%3A10106869" target="_blank" >RIV/00216208:11320/10:10106869 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00020699:_____/10:#0000628
Výsledek na webu
<a href="http://www.eumetsat.int/Home/Main/AboutEUMETSAT/Publications/ConferenceandWorkshopProceedings/2010/groups/cps/documents/document/pdf_conf_p57_s7_13_setvak_v.pdf" target="_blank" >http://www.eumetsat.int/Home/Main/AboutEUMETSAT/Publications/ConferenceandWorkshopProceedings/2010/groups/cps/documents/document/pdf_conf_p57_s7_13_setvak_v.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
STUDY OF CONVECTIVE STORM-TOP FEATURES USING DATA FROM THE A-TRAIN SATELLITES
Popis výsledku v původním jazyce
This paper addresses some of the early results of a study of various storm-top features by means of A-Train observations. While most of these features have already been documented in the 1980''s and 1990''s, there are still some uncertainties in their interpretation. These features include: 1) specific features in the IR brightness temperature field (coldest spots related to overshooting tops, warm spots forming downwind of them, cold-U shapes or cold rings), 2) overshooting tops, 3) increased cloud-topreflectivity in the 3.7/3.9 ?m bands (related to cloud-top microphysics), 4) above-anvil plumes and jumping cirrus, 5) gravity waves, and 6) lower stratospheric water vapor provided by storm activity. The goal of this study is to achieve a better understanding of these phenomena, using the unique instrumentation of some of the A-Train satellites. Results of this study will contribute to a better interpretation and utilization of satellite data when monitoring and nowcasting deep convect
Název v anglickém jazyce
STUDY OF CONVECTIVE STORM-TOP FEATURES USING DATA FROM THE A-TRAIN SATELLITES
Popis výsledku anglicky
This paper addresses some of the early results of a study of various storm-top features by means of A-Train observations. While most of these features have already been documented in the 1980''s and 1990''s, there are still some uncertainties in their interpretation. These features include: 1) specific features in the IR brightness temperature field (coldest spots related to overshooting tops, warm spots forming downwind of them, cold-U shapes or cold rings), 2) overshooting tops, 3) increased cloud-topreflectivity in the 3.7/3.9 ?m bands (related to cloud-top microphysics), 4) above-anvil plumes and jumping cirrus, 5) gravity waves, and 6) lower stratospheric water vapor provided by storm activity. The goal of this study is to achieve a better understanding of these phenomena, using the unique instrumentation of some of the A-Train satellites. Results of this study will contribute to a better interpretation and utilization of satellite data when monitoring and nowcasting deep convect
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DG - Vědy o atmosféře, meteorologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA205%2F07%2F0905" target="_blank" >GA205/07/0905: Využití distančních měření při modelování a monitorování silných konvektivních bouří</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2010 EUMETSAT Meteorological Satellite Conference. Proceedings
ISBN
978-92-9110-089-7
ISSN
1011-3932
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
EUMETSAT
Místo vydání
Darmstadt
Místo konání akce
Córdoba
Datum konání akce
20. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—